Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko Suomen Ford Caprit
Caprikerhon keskustelufoorumi
 
 JäsenautotJäsenautot   OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

2300 V6 ja 2600 V6 imusarjat

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Moottori
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
hessu75



Liittynyt: 08 Syy 2006
Viestejä: 714
Paikkakunta: Espoo


LähetäLähetetty: To Kes 28, 2012 07:57    Viestin aihe: 2300 V6 ja 2600 V6 imusarjat Vastaa lainaamalla viestiä

Moro kaikki,

Tuli varaosa Capri pihaan ja siinä on tuo 2600 Cologne V6 keulilla.

En ole vielä ehtinyt napata irti konetta ja nyt tuli huomattua, että siinä on se alipainelaippa kaasarin alla matalampi, mitä minun 2300 Colognessa.
Mahtuisi ehkä sen laipan kanssa tuo IDF konepellin alle paremmin.

Onko 2600 ja 2300 moottoreissa samalaiset imusarjat muuten?
Näen kyllä asian, kun vaan ehdin irroittaa imusarjan. Mutta, jos joku osaisi jo suoraan kertoa, olisi se hienoa.

Kiitos

-Hessu-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
duster73



Liittynyt: 30 Syy 2009
Viestejä: 252
Paikkakunta: Ristiina


LähetäLähetetty: To Kes 28, 2012 10:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

käsittääkseni 2,6-litraisen imusarjassa on isommat kanavat.ja 2,3-litraistahan on sitten myös sillä imusarjalla,missä menee se pakokaasukanava reunalta toiselle.siinä on hieman erimallisetkin nuo kanavat.eli vaikuttaa myös,minkä ikäisistä imusarjoista on kyse.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hessu75



Liittynyt: 08 Syy 2006
Viestejä: 714
Paikkakunta: Espoo


LähetäLähetetty: To Kes 28, 2012 11:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jeps,

Mulla on nyt tuossa 2300 Colognessa juuri tuo pakokaasulämmityskanavat, mistä Duster mainitsee.

Ongelma on nyt se, että IDF kaasari ei saa nousta liikaa korkeutta, ettei ota konepeltiin.
Nykyinen imusarja ja se ihme alipainelaippa on eri mallinen ja siinä on joku kanava juuri tuolle pakokaasulämmitykselle myös.
Muuten olisin tuota 2600 Colognen alipainelaippaa voinut käyttää 2300 imusarjassa.

Noh,

Jos se 2600 koneen imusarja ei mene 2300 päälle, niin sitten varaosa-autosta konepelti ja reikä kyömyyn, että saadaan ilmanputsari läpi ja pelti kiinni autosta.
Sliipata epäkeskolla ja mattamustaa päälle. Hiano teiniviritys.

-Hessu-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
duster73



Liittynyt: 30 Syy 2009
Viestejä: 252
Paikkakunta: Ristiina


LähetäLähetetty: To Kes 28, 2012 11:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

no tuossa 2,3-litraisen imusarjassa taitaa olla kohtuu samankokoiset kanavat,mutta malliltaan hieman erinäköiset kuin 2,6-litraisen.mutta jos sulla on ne A9-kannet,niin niissä on myös se pakokaasukanava sinne kaasarin puolelle mitä se 2,6-litraisen imusarja ei sitten peitä.eli ei oikein käy.
en ole noita sovittanut yhteen,mutta juuri vastaavia osia yksi päivä pyörittelin tuossa työpöydällä.
vedät siitä kaasarin päältä putkella ilmanputsarin jonnekkin sivuun.noitahan on ruiskukoneissa noita kartionmallisia ilmanputsareita putkenpäässä.tietenkään se ei kyllä ole "perinteisen" näköinen sitten.
_________________
Subaru Impreza stw 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hessu75



Liittynyt: 08 Syy 2006
Viestejä: 714
Paikkakunta: Espoo


LähetäLähetetty: To Kes 28, 2012 11:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

OK,

A9 imusarja on tuo 2300 koneessa oleva, joo.

Pitää ottaa se 2600 imusarja irti ihan mielenkiinnosta ja tutkia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
duster73



Liittynyt: 30 Syy 2009
Viestejä: 252
Paikkakunta: Ristiina


LähetäLähetetty: To Kes 28, 2012 12:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tarkotin että jos on ne A9-kannet,niin ei ainakaan ilman rakentelua käy se 2,6-litrasen imusarja.se kun ei tuki sitä kannessa olevaa imusarjalle menevää pakokanavaa.
_________________
Subaru Impreza stw 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hessu75



Liittynyt: 08 Syy 2006
Viestejä: 714
Paikkakunta: Espoo


LähetäLähetetty: To Kes 28, 2012 14:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ymmärsin kyllä.

2300 imusarjassa ja kansissa se pakokaasulämmityskanava keskellä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Moottori Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen,
Päivittänyt, Lurttinen www.phpbbsuomi.com