Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko Suomen Ford Caprit
Caprikerhon keskustelufoorumi
 
 JäsenautotJäsenautot   OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

mk1 3000 perän stefat,laakerit ja öljyt

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Alusta
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
weber



Liittynyt: 28 Tou 2011
Viestejä: 19



LähetäLähetetty: La Jou 07, 2013 08:08    Viestin aihe: mk1 3000 perän stefat,laakerit ja öljyt Vastaa lainaamalla viestiä

Pitäis vaihtaa stefat vetareiden päihin ja kardaanin päähän. Mitäköhän kokoa ne on? Olis hyvä hommata ne valmiiksi niin remontti menis sujuvasti... Sen kardaaninpään mutterin tiukkuudella oli oltava tarkkana,näin on kerrottu.(se,että kuinka tiukalle se pitää kääntää on ilmeisesti mutu tuntumaa,kö?) Nii,pitääkö/kannattaako uusia myös samalla vetareiden laakerit? Ja mitähän kokoa ne mahtaa olla? Muistaakseni perä myös vähän ääntää,olisiko sinne hyvä laittaa ne paljon kehutut redlinen öljyt vai onko se jonnijoutavaa tollaiseen katukäyttöön rakennettuun autoon?? Ja perähän on iso atlas...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1509
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: La Jou 07, 2013 11:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Perän ääntäminen, johtuu kulumisesta, joudut shimmaa sen jos haluat saada hiljaiseksi. Öljyt kannattaa joka tapauksessa vaihtaa.

http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Capri-Mk1-3-0-Sep-69-to-Jan-74-Rear-Wheel-Bearing-Kit-OE-Spec-/180809778112?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a191a43c0

Suomestakin noita kyllä saanu mutta about samaa hintaluokkaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
isoatlas



Liittynyt: 26 Huh 2006
Viestejä: 545
Paikkakunta: Suonenjoki


LähetäLähetetty: La Jou 07, 2013 11:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei ole vetoakseleissa stefoja, jos vuotaa niin silloin on vaihdettava uudet laakerit, niissä on ne tiivisteet itsessään...redlinen öljyä kannattaa laittaa, saattaa vaikka tuurillaan vähän hiljentyä.

Motonetistä saa pyöränlaakerit.

Perän stefan saa esim. Rallyrace, Lautamäki ym. kisaosia myyvät liikkeet.

Tai sitten kaikki osat tuolta> http://www.motomobil.com/the-motomobil-catalogue,4152.html

Jos et osaa itse tilata tuolta Saksasta niin Miva-Car tekee sen puolestasi> http://www.miva-car.com/
_________________
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
Volvo PV -65
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
weber



Liittynyt: 28 Tou 2011
Viestejä: 19



LähetäLähetetty: La Jou 07, 2013 23:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ok! Kiitos vinkeistä. Täytyy ottaa tuo perä tässä lähiaikoina käsittelyyn.Pitää hitsata siihen jotkut jarruputken kannakkeet kun tällähetkellä se on kiinni nippusiteillä ja tietysti samalla uusia putket.Mitenkäs se menikään,pitikö se pääsylinteriltä tuleva putki laittaa siihen takajarrusylinterin alempaan liittimeen ja ylemmästä jatkaa toiselle puolelle?Ja oliko siinä kardaanilaipan mutterissa joku kiristys "momentti" ettei saannu liian tiukkaan vetää? Muuttuuko hammaskosketus perässä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
p3



Liittynyt: 28 Kes 2012
Viestejä: 70
Paikkakunta: Perniö


LähetäLähetetty: Su Jou 08, 2013 11:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos vaihdat vain stefan, niin se laipan mutteri pitäs saada takas täsmälleen samaan kohtaan kun aiemminkin.

Kun se perä kerran ääntää niin pitäs selvittää että äänttääkö perä vai vetarin laakerit, jos perä niin purat ja tarkastat laakerit, uusit missä näkyy kulumaa laakeripinnoissa, etsit ohjeet joissa neuvotaan hammaskosketuksen ja pienenvetopyörän laakerien esijännityksen säädöt.

Jos tuntuu hankalalle niin toimitat perän sellaseen pajaan missä niitä korjataan.
_________________
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1509
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Su Jou 08, 2013 12:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peränsovitustarkuudesta, sen verran, että taisi olla 8-18 sadaosamilliä se väli jolla pitäisi tehtaan mukaan olla. Että ei voi ihan heittää vaan paikalleen niitä osia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
weber



Liittynyt: 28 Tou 2011
Viestejä: 19



LähetäLähetetty: Su Jou 08, 2013 13:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näyttäis jarrukengistä päätellen et kuskin puolelta olis vähä öljyä vuotan,jos vaihtais samal molempiin päihin laakerit ja ajelis kesän.Sit selviää pitääkö tehä isompa remontti vai ei...

Viimeinen muokkaaja, weber pvm Ti Huh 01, 2014 17:51, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
hessu75



Liittynyt: 08 Syy 2006
Viestejä: 715
Paikkakunta: Espoo


LähetäLähetetty: Ke Jou 11, 2013 10:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Moro kaikki,

Sen verran tässä välissä kysyn, että missä Suomessa on tällainen paja/ tällaisia pajoja, jotka oikeasti osaa tällaisia töitä tehdä luotettavasti.

PK seudulla jopa?

Kiitos

-Hessu-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ardhu



Liittynyt: 19 Hel 2013
Viestejä: 329



LähetäLähetetty: Ke Jou 11, 2013 12:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rallyrace kerava?
_________________
Rok Rok
Taunus -82
Capri -70 2.8 projekti
http://ardhu.kuvat.fi/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
hessu75



Liittynyt: 08 Syy 2006
Viestejä: 715
Paikkakunta: Espoo


LähetäLähetetty: Ke Jou 11, 2013 14:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ardhu kirjoitti:
Rallyrace kerava?


Nääh,

Mä henkilökohtaisesti boikotoin mestaa, kun minusta hinnat on jotain ihan muuta kuin normaalia tai kohtuullista.

Nyt esim nuo etutolppien yläpäät irtosi pari ennen rahteja 80 puntaan, kun tämä kyseinen putka myy samaa rautaa 85 euroa kappale.
Missä mättää???

Tämä tietysti vaan mun mielipide ja näkemys asiaan. Jamppa varmasti osaava. Ei siinä mittään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
duster73



Liittynyt: 30 Syy 2009
Viestejä: 253
Paikkakunta: Ristiina


LähetäLähetetty: Ke Jou 11, 2013 15:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hessu75 kirjoitti:
ardhu kirjoitti:
Rallyrace kerava?


Nääh,

Mä henkilökohtaisesti boikotoin mestaa, kun minusta hinnat on jotain ihan muuta kuin normaalia tai kohtuullista.

Nyt esim nuo etutolppien yläpäät irtosi pari ennen rahteja 80 puntaan, kun tämä kyseinen putka myy samaa rautaa 85 euroa kappale.
Missä mättää???

Tämä tietysti vaan mun mielipide ja näkemys asiaan. Jamppa varmasti osaava. Ei siinä mittään.


no sano mulle liike mikä SUOMESSA myy halvemmalla kuin tuo 85e/kpl?
_________________
Subaru Impreza stw 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
isoatlas



Liittynyt: 26 Huh 2006
Viestejä: 545
Paikkakunta: Suonenjoki


LähetäLähetetty: Ke Jou 11, 2013 15:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se on sillon tehtävä itse, jos ei ole työstäkään valmis maksamaan....ja jos ei osaa niin se on oma häpeä.

On kai se nyt päivänselvää, että ne samat osat on täällä kalliimmat kuin Englannissa...pitää sen myyjänkin voittoa niistä saada jos meinaa firmaansa pyörittää Exclamation
_________________
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
Volvo PV -65
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
hessu75



Liittynyt: 08 Syy 2006
Viestejä: 715
Paikkakunta: Espoo


LähetäLähetetty: Ke Jou 11, 2013 16:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jaa-a,

Enpä tiedä Suomesta löytyviä kauppiaita ja siksi ostinkin Englannista, kun halawemmalla sain, pennin venyttäjä kun oon...

Suomen hinnat on mitä on. Saa ostaa, jos lompakko kestää. Mikäs siinä.

Ei välttämättä ole tämä oikea viestiketju alkaa väittelemään suomalaisen henkilön kaupankäynnin tottumuksia ja omaa rahan käyttöään kaupankäynnissä?

Pistetään yleiseen foorumiosioon eipäs juupas mittelö Smile

Mutta mutta,

Suomen kallis verotus ja kauppa on perssiistä.
Kyllähän sitä rallireisistä ostais jos ois hinnat samaa mitä iipeissä ja se rallireisin jamppa sais läskiä leivän päälle.
Toisekseen ne rahdit jollekin bulkkimäärälle ei ole Suomeen niin paljoa, että esim tämä yläpään osa voi olla kappaleelta 85eur ja Englannista 80 puntaa pari ennen rahteja.
Kolmanneksi, Suomessa yrittäjä saa ALV vähennykset verotuksessa ja saa myös toimittajilta aivan eri hintaan ostaa romua, mitä kuluttaja ostaa tuotteen ulos.

Normaali tuotteen voitto prosentti taitaa olla 15-30% tjsp. Ei taida viriosissa riittää tuo...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
p3



Liittynyt: 28 Kes 2012
Viestejä: 70
Paikkakunta: Perniö


LähetäLähetetty: Ke Jou 11, 2013 19:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyl se lähempänä 50% on kaupan kate tollasissa marginaali ja alle 100e kamoissa, siis lähtöhinnat eli asikkaan ja myyjän välinen juttu sitte millä kauppaa tehään.

Esim. tuo rallyrace ei välttämättä saa niitä yläpäitä sieltä briteistä sen halvemmalla, riippuu ihan minkälaisia sopimuksia on saanu neuvoteltua ja ne kaiketi riippuu hyvin pitkälti volyymeistä.

Mutta juu kyllä Suomi on kallis maa.
_________________
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
isoatlas



Liittynyt: 26 Huh 2006
Viestejä: 545
Paikkakunta: Suonenjoki


LähetäLähetetty: Ke Jou 11, 2013 19:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mutta ei niitä rahojaan kukaan täältä mukaansa saa kun lähtö koittaa, siispä ainakin henkilökohtaisesti törsään kaikki roposeni heti, kun sitä vaan vähänkään kertyy taskun pohjalle.
_________________
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
Volvo PV -65
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Alusta Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen,
Päivittänyt, Lurttinen www.phpbbsuomi.com