Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko Suomen Ford Caprit
Caprikerhon keskustelufoorumi
 
 JäsenautotJäsenautot   OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

-73 Facelift Remontti & mod
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 33, 34, 35  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Projektit
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1509
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Ma Huh 27, 2015 21:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Laiskottannu... jotain pientä laittoa jos jaksais laittaa ajokuntoon tän to-pe mennessä....

Repsikan penkki, takapenkki, pohjapanssari, käsijarrun säätö, kytkinvaijerin säätö + pölyjen pesu sitte ois auto vissiin ajokunnossa...

Josko sillä pääsis Classicmotor showhun lauantaia aamuna...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1509
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Ti Huh 28, 2015 16:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänään sitte hajos upouusi kytkinvaijeri?!?!
Ikinä ei ole tolleen hajonnu miten on mahdollista.
Ilmesesti materiaali noissa motonetin vaijereissa
kuraa? Vai valmistusvika?

http://1drv.ms/1GE0gft
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1509
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Su Tou 03, 2015 12:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaihteet pelaa hieman jäykkiä vielä, mutta kokoajan herkistynny... kaikki vaihteet pysyy paikkallaan. Ilmeisesti vaihdelaatikko remontti onnistui ekalla yrittämällä!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1509
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: To Tou 07, 2015 14:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Apuva! Onko kukaan uusinnu sitä virtalukkoa tai sitä osaa jossa on avaimet kiinni? Miten se puretaan? Korjaus kirjassa lukee, että koko rattiakseli pitää poistaa ja porata jotain pultteja pois. Ei kait nyt ihan niin paljoa tarvitse siihen nähdä vaivaa vai tarviiko?

Siis en ole uusimassa virtalukon pohjaa vaan sen avainpesän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
V.V



Liittynyt: 28 Tou 2006
Viestejä: 132
Paikkakunta: kuusankoski


LähetäLähetetty: La Tou 09, 2015 19:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niillä pulttien poraamisilla tarkoitetaan sitä,kun yleensä virtalukot ovat kiinnitetty sellaisilla pulteilla,joista kanta katkeaa kiristettäessä,ja täten siis vaikeutetaan virtalukon irroitusta varastamis tarkoituksessa....Eli irroittaaksesi ne pultit,joudut joko poraamaan sen kannan siitä pois...tai toinen vaihtoehto on ottaa pistepuikko,ja sillä vasaraa apuna käyttäen koittaa saada se pultti pyörimään aukipäin....Näin otin reilu kuukausi sitten yhdestä Seat Malagasta virtalukon irti,kun piti auto saada trailerille,ja ratti oli lukossa...eikä tietysti avaimia saatavilla Confused ....En siis varastanut autoa,vaan ihan luvan kanssa noudettiin Wink
_________________
Ford capri mk3 2,6 v6
Ford cortina mk3 1,6L 2d (projekti)
ford cortina mk3 1,6L 4d (varaosa-auto)
opel ascona b 2kpl
toyota starlet-79
vauxhall magnum 2300
vauxhall chevette 4kpl
vauxhall viva hb 2kpl
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1509
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: La Tou 09, 2015 20:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

V.V kirjoitti:
Niillä pulttien poraamisilla tarkoitetaan sitä,kun yleensä virtalukot ovat kiinnitetty sellaisilla pulteilla,joista kanta katkeaa kiristettäessä,ja täten siis vaikeutetaan virtalukon irroitusta varastamis tarkoituksessa....Eli irroittaaksesi ne pultit,joudut joko poraamaan sen kannan siitä pois...tai toinen vaihtoehto on ottaa pistepuikko,ja sillä vasaraa apuna käyttäen koittaa saada se pultti pyörimään aukipäin....Näin otin reilu kuukausi sitten yhdestä Seat Malagasta virtalukon irti,kun piti auto saada trailerille,ja ratti oli lukossa...eikä tietysti avaimia saatavilla Confused ....En siis varastanut autoa,vaan ihan luvan kanssa noudettiin Wink


Iso-atlaksen mukaan sellainen tappi vaan jotain pitäis painaa mutta itsellä ei sellaista ole... tai jos on niin se on jumissa kun ei riittänny voita pihdeilläkään painaa sitä tappia. 5min vaihtohomma... virtalukon pohjan vaihtaminen ei olekkaan mikään pikkujuttu ja siinä on ainakin pakkoporata kaksi pulttia pois kun ne on sellaisia katkaistavia pultteja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
p3



Liittynyt: 28 Kes 2012
Viestejä: 70
Paikkakunta: Perniö


LähetäLähetetty: La Tou 09, 2015 21:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lukkopesä lähtee yleensän irti jousikuormitteista lukitsinta painamalla, sen näkee uudesta pesästä millainen ja missä se on, samaan aikaan tarvii olla avain lukossa oikeassa asennossa koska se lukitsin ei avaimen ollessa pois lukosta pääse liikkumaan. En ulkoa muista miten se nuissa vanhoissa Fordin virtalukoissa tarkalleen on, niitä olis kyllä tuola varastossa mutta en kehtaa lähteä kattomaan Twisted Evil
Tuoreemmissa kamppeissa joutuu poraamaan reiän virtalukon runkoon että pääsee painamaan sitä lukitsinta.

Äkkiseltään en muista virtalukonpohjaa joka olisi katkopulteilla kiini, mutta onhan sekin mahdollista. Ite virtalukko on kyllä niillä tehtaan jäljiltä ja pultit aukiaa sopivalla metallitaltalla, sen puol kierrosta saa löysättyä niin pyörii sormin loput.
_________________
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1509
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Su Tou 10, 2015 01:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

p3 kirjoitti:
Lukkopesä lähtee yleensän irti jousikuormitteista lukitsinta painamalla, sen näkee uudesta pesästä millainen ja missä se on, samaan aikaan tarvii olla avain lukossa oikeassa asennossa koska se lukitsin ei avaimen ollessa pois lukosta pääse liikkumaan. En ulkoa muista miten se nuissa vanhoissa Fordin virtalukoissa tarkalleen on, niitä olis kyllä tuola varastossa mutta en kehtaa lähteä kattomaan Twisted Evil
Tuoreemmissa kamppeissa joutuu poraamaan reiän virtalukon runkoon että pääsee painamaan sitä lukitsinta.

Äkkiseltään en muista virtalukonpohjaa joka olisi katkopulteilla kiini, mutta onhan sekin mahdollista. Ite virtalukko on kyllä niillä tehtaan jäljiltä ja pultit aukiaa sopivalla metallitaltalla, sen puol kierrosta saa löysättyä niin pyörii sormin loput.


Asento 1 oli päällä ja siinä on sellanen 3-4mm tappi jota yritin painaa ruuvimeisselillä mitään ei tapahtunnu. Englannin foorumilla joku väitti että asento 1 on oikea. Sinäsä se ei haittaa teetin uuden avaimen ja ei lähde pois virtalukosta. Joten en kait tarvi vaihtaa. Mulla on kyllä sellanen ihan uusikin tallesssa jos se vaan sopii mulle tähän.

http://1drv.ms/1IsN5NE
Aiheesta toiseen nyt mittarissa 138km vaihdelaatikko ei pidä ääntä
ja kaikki vaihteet pysyy päällä. Kakkonen ja pakki pitää painaa paikalleen, että menee tiedä mistä johtuu... ehkä liian ahdas tuo 9-typen nahkapussukka tai jotain... Mutta nyt todettu laatikko oikeesti toimivaksi.
Kuva otettu Unescon maailmaperintökohteen makkarapaikalla Verlassa. Valitettavasti grillipuut oli aika loppu mutta mukana tuli tuotua sen verran, että sai makkaraa käristettyä! Eikä ollu ees ruuhkaa. Tosin samalla kojulla joku oli 11.45 aamulla saanu 45cm pitkän kalan... tai voihan se olla kalavalekin Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1509
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: La Tou 16, 2015 07:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kohti motoparkkia tänään tosin bensa pihillä toyotalla.

Eilennä ostettu transit mt75 laippa samanlainen kuin itsellä on nyt kiinni autossa ihan marmori tiskiltä. 'Jos sää sallii niin seuraavalla viikolla Caprilla swap and meettii raviradalle ja sitten vesivehmaalle jokamiehen kiihdytyskisoihin tuskin tulee kyllä ajettua...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1509
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Pe Kes 05, 2015 20:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Huomenna kohti vesivehmään kiihdytyskisoja Caprilla eikä nyt millää toi-otalla.

Ei kylläkään tarkoitus ajaa itse mutta ollaan hengessä mukana!


Muuta puuhastelua tehty uudelleen järjesteltyä autotallia ja talliin saatu sovitettua nyt jääkaappi-pakastin. Tuli ostettua alumiiniset venttiilikopat, varastoon hieman aloitettu puhdistusta. Pitäisi saada nyt jostain kunnon huohotuskorkko sellainen kormattu mutta ei vaan satu sopivaa vastaan.

Motoparkissa yhdellä oli cromattu ford motorsport korkki, mistä lie hankkittu, mutta oli meinaan komee...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
esa



Liittynyt: 26 Tou 2006
Viestejä: 211



LähetäLähetetty: Pe Kes 05, 2015 21:12    Viestin aihe: 73 Vastaa lainaamalla viestiä

ajamaan 5e kattomaan 10e
mene ajamaan säästät viitosen.

painettava vai kierrettävä korkki. yks usa malli voort rasinki korkki roikkuu tallin seinässä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1509
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Pe Kes 05, 2015 21:14    Viestin aihe: Re: 73 Vastaa lainaamalla viestiä

esa kirjoitti:
ajamaan 5e kattomaan 10e
mene ajamaan säästät viitosen.

painettava vai kierrettävä korkki. yks usa malli voort rasinki korkki roikkuu tallin seinässä


Painettava sais vaan olla isolla ulostuloreijällä... tuppaa tuo huohotus jäämään liian pieneksi vaikka mitä tekis...

Tyyliin tälläinen

http://thumbs1.picclick.com/d/l400/pict/261607021648_/FORD-RACING-PUSH-IN-OIL-FILLER-CAP-M-6766-FRVCH.jpg

Mutta ulostulo sais olla miellään 12mm letkulle... vakiossa tais olla 8mm...


Ps. aika ei sinänsä kiinnosta kun renkaat savuaa ykkösellä ja kakkosellakin iloisesti.... joten aika on aika huono parhaillaan jotain korkea 12.... tai matala 13. Vaihteetkin sattuu aika huonosti... kolmosella ei pysty ajamaan loppuun kun jotain 160km/h... mutta nelosella ei tosiaakaan riitä vauhti lopussa kun muuten ois 200km/h mittarissa.....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
esa



Liittynyt: 26 Tou 2006
Viestejä: 211



LähetäLähetetty: Pe Kes 05, 2015 21:29    Viestin aihe: 73 Vastaa lainaamalla viestiä

joo se mun on kierrettävä, mut mut http://www.uspartsperformance.fi/proform-302-215-huohotin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1509
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Pe Kes 05, 2015 21:31    Viestin aihe: Re: 73 Vastaa lainaamalla viestiä

esa kirjoitti:
joo se mun on kierrettävä, mut mut http://www.uspartsperformance.fi/proform-302-215-huohotin


Joo tiedän että tuolta saa seuraavaksi kun matka kohti helsinkiä pitää ottaa ventiilikoppa matkaa ja sovittaa tuota... ja mitata millainen se huohotusreikä oikein on. Onko se sama 8mm pilli vai mikä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1509
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Pe Kes 19, 2015 21:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvää juhannusta perkele.... tarkoitus lähteä ajamaan juhannus kokolle... noh auto käy 5:llä .... ei siinä sitte mitään... kun auto jäähtyy niin selvittelemään mistä johtuu... käy epätaisesti seosmittari näyttää oikein....
läppäristä vika logista ei mitään ratkaisevaa. Ottaa kyllä rajoittimeen ilman ongelmia eikä mitään erikoista kolinaa... epätaisenen käynti...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Projektit Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 33, 34, 35  Seuraava
Sivu 26 Yht. 35

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen,
Päivittänyt, Lurttinen www.phpbbsuomi.com