Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko Suomen Ford Caprit
Caprikerhon keskustelufoorumi
 
 JäsenautotJäsenautot   OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Fordin 289 tai 302 V8 Capriin?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Moottori
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
ardhu



Liittynyt: 19 Hel 2013
Viestejä: 307



LähetäLähetetty: Su Lok 11, 2015 22:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuohan on vallan mainio uutinen!

Omaankin capriin sopisi kivasti kasi konehuoneeseen Cool

Enkä ota vääntöihin enkä tehoihin kantaa, autoharrastus on mulle fiilis juttuja.
_________________
Rok Rok
Taunus -82
Capri -70 2.8 projekti
http://ardhu.kuvat.fi/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
isoatlas



Liittynyt: 26 Huh 2006
Viestejä: 523
Paikkakunta: Suonenjoki


LähetäLähetetty: Su Lok 11, 2015 23:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Möhkö kirjoitti:
Väitätkö että 302:ssa on jossain 1500-2000 kierrosta alueella vähemmän vääntöä kuin och:ssä tai cossu sierrassa?


4500-6100 itellä se jossa vääntö löytyy.... jos olis kestävemmän kanget niin ottaisin kierroksia 7000 asti.

4400 rpm näkyy olevan 302 Windsorin maksimi kierrokset jonka jälkeen meno loppuu... 302 Clevelandissa on maksmi kierroksiksi ilmoitettu 4800...

302 boss huipputeho 5200rpm....

ja vääntö tulee aina tuon alapuolella..



Mistähän taas tuonkin väitteen repäsit Shocked ...luetun ymmärtämisessä vikaa.

Tämä ei ole ohc, cossu / 302 vääntövertailu topikki.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1419
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Ma Lok 12, 2015 07:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sanoit että ei ole vääntöä. Vertasin johonkin muuhun. Voin myös luetella, toyotan 1.0, 1,6 1,8 VVTI moottorit niissäkään ei ole minkään laista alakierrosvääntöä. Sammuu herkästi, mitään ei tapahdu alle 4000rpm...

Norjassa erityisesti huomaa kun ajaa mäkeä, että jos on alle 3000 kierrosta niin hyvä ettei vauhtiputoa ylämessä jollain 3 vaihteella... Harvemmin näin käy isoilla moottoreilla.

En viiti verrata jotain 302 V8 kuitenkaan traktoriin joka kiertää 1800kierrosta maximisissaa... koska ne ei ole tarkoitettu traktorin moottoreiksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Capri 69



Liittynyt: 02 Kes 2006
Viestejä: 78



LähetäLähetetty: Ke Lok 14, 2015 11:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siitä sitten konttorille vain muutoskatsastamaan. Kertokaa kuinka kävi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1419
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Ke Lok 14, 2015 20:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.ebay.co.uk/itm/like/1971-FORD-Capri-MK1-5-0-SBF-V8-Holley-EFI-V8-T-5-professionaly-built-375HP-LOOK/231711705171?hlpht=true&ops=true&viphx=1&_trksid=p5197.c100068.m2280&_trkparms=ao%3D1%26asc%3D20140211130857%26meid%3Db969d9bc155f4ed8b88ac6d68adcb070%26pid%3D100068%26clkid%3D466599096282133880&_qi=RTM2063723
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
country sedan



Liittynyt: 28 Huh 2006
Viestejä: 82
Paikkakunta: Kausala


LähetäLähetetty: La Lok 24, 2015 10:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nää päivitetyt pykälät ei tainnu auttaa 289/302 leimaamista Capriin..
Harmi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Teme83



Liittynyt: 06 Kes 2006
Viestejä: 91
Paikkakunta: Humalanpohja


LähetäLähetetty: Su Lok 25, 2015 12:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

country sedan kirjoitti:
Nää päivitetyt pykälät ei tainnu auttaa 289/302 leimaamista Capriin..
Harmi.

Ei 2/3korisee, mut ykköskoppasee taitanee uusilla säännöillä saadakki jo paremmat iskutilavuudet
_________________
Capri mkIII -78
Finmar 19DC
Suzuki Gr650 -85
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
ardhu



Liittynyt: 19 Hel 2013
Viestejä: 307



LähetäLähetetty: Ke Mar 04, 2015 19:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?f=18&t=297823

Tuommonen OD:lla myynnissä. Kuka uskaltaa kokeilla ensin Laughing
_________________
Rok Rok
Taunus -82
Capri -70 2.8 projekti
http://ardhu.kuvat.fi/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Capri 69



Liittynyt: 02 Kes 2006
Viestejä: 78



LähetäLähetetty: Ke Mar 11, 2015 10:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joku sponssaisi niin voisi kokeilla Surprised

Liittyykö tämä nykyinen spekulaatio siihen, että muidenkin maiden mallivalikoima otetaan huomioon nykyisin. Aikaisemmin kelpasi vain Eurooppa, P-Amerikka ja Japani. Ongelmaksi tulee vain se, ettei FORD ole valmistanut yhtään näistä isomoottorisista laitteista (poislukien jotkin aussien 4.0 Cortinat). Onhan mk 2 ja 3 Capriakin tehty Saksassa kasilla -ei vain taida käydä vertailumalliksi edelleenkään? Sinänsähän nuokin on aikanaan hyväksytty tieliikenteeseen ja pitäisi myös hyväksyä Suomessa, jos sellaisen ostaa ja tuo tänne.
Peranaahan myytiin SA Fordin diilereillä ja sillä oli siis Fordin hyväksyntä. Vaikuttaako tämäkään mitään tässä sopassa. Peranankin voisi ostaa, tuoda ja rekisteröidä tänne(?). Itse tehtynähän tällaisesta tuleekin vaarallinen, toisin kuin isolohko jenkki vakio alustalla ja rumpujarruilla -mitä toki voi virittää, vaikka ahtimella.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
razorass



Liittynyt: 01 Tou 2006
Viestejä: 296



LähetäLähetetty: To Tam 14, 2016 12:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Moi vaan Caprimiehille.

Jos Kasin haluaa Capriin niin laittaa ja katsastaa. Suomi on täynnä mitä ihmeellisimpiä laitoksia. Niiden tekijöillä on kyllä yhteistä se että ne vaan tehdään ilman sen ihmeempää spekulaatiota josko-oisko-ehkä-voisko.

Maailma on myös täynnä mitä mielenkiintoisempia moottoreita. Kannattaa siinä pannuvalinnassa ajatella hiukan "out of the box".. Vääntökeskustelusta sen verta että tollanen katumiellyttävä pikkunen pikkulohko vääntää 500nm @2000rpm, 635nm @ 3500rpm ja 550nm @ 7000rpm. ja painaa parikyt kiloa enemmän kuin 2.9efi.
_________________
Ford Sierra mk1 V8
Jaguar XJ6 S1 V8
Jaguar XJ6 4.0
Porsche 944S1
Porsche 356 Speedster Replica
Porsche Cayenne Turbo
BMW e38 750i
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1419
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: To Tam 14, 2016 13:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

razorass kirjoitti:
Moi vaan Caprimiehille.

Jos Kasin haluaa Capriin niin laittaa ja katsastaa. Suomi on täynnä mitä ihmeellisimpiä laitoksia. Niiden tekijöillä on kyllä yhteistä se että ne vaan tehdään ilman sen ihmeempää spekulaatiota josko-oisko-ehkä-voisko.

Maailma on myös täynnä mitä mielenkiintoisempia moottoreita. Kannattaa siinä pannuvalinnassa ajatella hiukan "out of the box".. Vääntökeskustelusta sen verta että tollanen katumiellyttävä pikkunen pikkulohko vääntää 500nm @2000rpm, 635nm @ 3500rpm ja 550nm @ 7000rpm. ja painaa parikyt kiloa enemmän kuin 2.9efi.


Tuo 500nm on kyllä 2000rpm alueella just se mitä tarkoitin, ainut syy miksi katson kasin oleva kiva ajettava. Sanokoot mitä sanoo, että 2.0 ohc viri turbo on yhtä kiva ajettava. Polttoaineenkulutus vaan on aika kova.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
alazurra



Liittynyt: 03 Maa 2012
Viestejä: 22



LähetäLähetetty: To Tam 14, 2016 16:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä merkitystä on polttoaineen kulutuksella harrasteautossa jolla ajetaan max.5000km/vuosi. Ja kuitenkin auton rakenteluun käytetään isohko määrä rahaa vuodessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1419
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: To Tam 14, 2016 17:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

alazurra kirjoitti:
Mitä merkitystä on polttoaineen kulutuksella harrasteautossa jolla ajetaan max.5000km/vuosi. Ja kuitenkin auton rakenteluun käytetään isohko määrä rahaa vuodessa.


Nooh kyllä se jossain tuntuu kun kulutus on 40litraa satasella kuten parilla tutulla oli...autot liikku 2-3 kertaa kesässä... nykyään monella autot seisoon tallissa jos ei löydy "poruhkaa jonka kanssa laitetaan kulut puoliksi" Tosin jos on hian vakio niin ei se noin paljo vie...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
alazurra



Liittynyt: 03 Maa 2012
Viestejä: 22



LähetäLähetetty: To Tam 14, 2016 19:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuskin cologne tai ohc kuluttaa 40l sadalla, tai jos näin on niin on kyllä jotain pahasti vialla.
Ja autoja tehdään eri tarkoituksiin. Jos kulutus huolestuttaa niin sit vaan pistää vakiotekniikan kuntoon ja kruisailee. Jos haluaa helvetisti tehoa niin yleensä sivutuotteena saa helvetillisen kulutuksen, kun se voima ei synny tyhjästä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1419
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: To Tam 14, 2016 22:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

alazurra kirjoitti:
Tuskin cologne tai ohc kuluttaa 40l sadalla, tai jos näin on niin on kyllä jotain pahasti vialla.
Ja autoja tehdään eri tarkoituksiin. Jos kulutus huolestuttaa niin sit vaan pistää vakiotekniikan kuntoon ja kruisailee. Jos haluaa helvetisti tehoa niin yleensä sivutuotteena saa helvetillisen kulutuksen, kun se voima ei synny tyhjästä.


Sehän noissa japsi moottoreissa on hieno esim 2JZ-GTE sellasesta saa 1000 heppaa ja kulutus tyyliin 10-20litraa normi ajossa ei mitään mahdottomuuksia vielä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Moottori Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
Sivu 3 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen,
Päivittänyt, Lurttinen www.phpbbsuomi.com