Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko Suomen Ford Caprit
Caprikerhon keskustelufoorumi
 
 JäsenautotJäsenautot   OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Ford Capri mk1 1600vm70

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Moottori
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Mikko



Liittynyt: 26 Hel 2016
Viestejä: 4
Paikkakunta: Suonenjoki


LähetäLähetetty: Pe Hel 26, 2016 19:26    Viestin aihe: Ford Capri mk1 1600vm70 Vastaa lainaamalla viestiä

Tervehdys!

Pitkään piti etsiä korjauskelpoista Capria, mutta viimein se löytyi. Olen laitellut koria pikkuhiljaa kuntoon ja olen miettinyt parempaa tekniikkaa 1.6 kenttiläisen tilalle. Netistä huomasin tälläisen tekniikanluovuttavan http://www.nettivaraosa.com/varaosa-ja-kolariautot/2104632

Onkohan tästä mahdollista siirtää tekniikkaa Capriin sillä tavalla, että sen saisi kilpiin. Vertailumallina käsittääkseni voi käyttää 3000 mallia.

Arkistosta löytyi teknisiätietoja hyvin ja niistä oli jo paljon apua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
isoatlas



Liittynyt: 26 Huh 2006
Viestejä: 527
Paikkakunta: Suonenjoki


LähetäLähetetty: Pe Hel 26, 2016 20:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä saa 2,9:lle muutoskatsastettua kun käyttää 3litrasta vertailumallina...minun Capri on myös alunperin 1.6 ja nyt 3.0....etujouset vaihtoon, taakse leveät 9" jarrut tai levyt, eipä sille juuri muita muutoksia tarvitse tehdä muutoskatsastusta varten...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1422
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Pe Hel 26, 2016 21:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

2.9 12v on kyllä ns paras mootori jos pysytään fordin moottoreissa tässä tapauksessa. Tai noh onhan noita jotain 2000 luvun moottoreita toki...

Laitat ison puhaltimen moottorinkupeeseen niin alkaa liikkumaan toi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
ardhu



Liittynyt: 19 Hel 2013
Viestejä: 307



LähetäLähetetty: La Hel 27, 2016 13:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Scorpiosta varmaan saa melko mukavasti eroteltua ruiskun johtosarjan capriin. Taitaa olla noin vanhassa jopa erillään auton omasta johtosarjasta(?).

Yleisesti taitaa olla suosittua käyttää Type9 laatikkoa tai C3 automaattia caprissa(?), uudemmat MT75 ja A4LD tietää hieman enemmän hommia (jompikumpi varmaan tuosta scorpiostakin löytyy)..

Projekti topic vaan pystyyn kuvien kera!
_________________
Rok Rok
Taunus -82
Capri -70 2.8 projekti
http://ardhu.kuvat.fi/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Mikko



Liittynyt: 26 Hel 2016
Viestejä: 4
Paikkakunta: Suonenjoki


LähetäLähetetty: Pe Maa 11, 2016 05:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitoksia, kun moni vastasi. Kävin hakemassa varaosa-auton viime sunnuntaina. Pitänee ensin tutustua vähän tuohon moottoriin ym. tekniikkaan, kun alkaa sitä purkamaan pois.

Voin minä jossain vaiheessa laittaa projetit osioon lyhyesti juttua tästä projektista. Tällä hetkellä on korin laitto vielä kesken, mutta joitakin valokuvia on tullut otettua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mikko



Liittynyt: 26 Hel 2016
Viestejä: 4
Paikkakunta: Suonenjoki


LähetäLähetetty: La Huh 01, 2017 20:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tarkoituksena on vaihtaa 1,6 kentin tilalle 2,9v6 Scorpionista. Tutkailin muutosvaatimuksia netistä, niin ainakin etupalkki on erilainen. MotoMobilissa on myytävänä 2,0-2,8 ja 3,0 etupalkkia. Kumpikohan noista olisi lähimpänä käypästä?

9" jarrujen osia/isompaa perää olen etsinyt joka paikasta ja ne tuntuu olevan kivenalla. Jos jollakin on kyseiset osat myydä, niin täällä olisi halukas ostaja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
isoatlas



Liittynyt: 26 Huh 2006
Viestejä: 527
Paikkakunta: Suonenjoki


LähetäLähetetty: La Huh 01, 2017 20:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No se 2.0 - 2.8 palkki, tuo 2.9 käy siihen suoraan kiinni V6 cologne korvakoilla...3.0 palkille joutuisit tekemään moottorinkorvakot itse.

Joo mk1 iso atlas perä on vaikea löytää ja 9" leveät jarrut vielä vaikeammat, yhden 3.0 perän myin pari vuotta sitten jarruineen 700€, eli halvalla sellaista ei löydä...eihän sen perän tarvitse olla Fordin perä välttämättä, saahan siihen soviteltua minkä vaan, kunhan leveys passaa.

Capri mk2 perä siihen käy myös, mutta sen kanssa ei sovi kovin levittävät vanteet, koska se on tuuman per puoli leveämpi...omassakin Caprissa oli tuo mk2 perä vuosia ja sitten kavensin banjon Escortin vetoakseleille..nyt mahtuu jo reilusti levittävämmät.
_________________
Capri 3000 "GT"L -73
Escort 1300 -69
Escort 1300 > 2000 V6 Estate Automatic -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Sierra 2.8 GL -83
Torino Brougham -70
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Mikko



Liittynyt: 26 Hel 2016
Viestejä: 4
Paikkakunta: Suonenjoki


LähetäLähetetty: La Huh 01, 2017 20:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos tiedosta!

On tullut tosiaan huomattua, että nuo perät ja jarrujen osat on aika kivenalla. Pitää selvittää minkä perän laittasi Fordin oman sijaan. Oisko sinulla isoatlas, mitään ehdotuksia? Kiinikkeisiin varmaan tarvii lujuuslaskelmat ym. kun auton vie katsastukseen.

Vaihtoehtona, vois tietysti olla laittaa levyjarrut taakse, niin eikös tuo passanne katsastuksessa, tosin peränrattaat saattaa olla tiukilla väännön suhteen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1422
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: La Huh 01, 2017 21:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Enemmänkin on se että 100€:lla pitäsi saada priima perä... itelläkin useampi atlaksen perä varastossa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
isoatlas



Liittynyt: 26 Huh 2006
Viestejä: 527
Paikkakunta: Suonenjoki


LähetäLähetetty: Su Huh 02, 2017 22:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikko kirjoitti:
Kiitos tiedosta!

On tullut tosiaan huomattua, että nuo perät ja jarrujen osat on aika kivenalla. Pitää selvittää minkä perän laittasi Fordin oman sijaan. Oisko sinulla isoatlas, mitään ehdotuksia? Kiinikkeisiin varmaan tarvii lujuuslaskelmat ym. kun auton vie katsastukseen.

Vaihtoehtona, vois tietysti olla laittaa levyjarrut taakse, niin eikös tuo passanne katsastuksessa, tosin peränrattaat saattaa olla tiukilla väännön suhteen.



Sullahan on siinä nyt varmaankin englantilainen perä?, sekin kestää ihan hyvästi kun laitat siihen lukon ja vaikka 3,54 välityksen, niin ei huuda kone nii prkleesti kovemmassakaan vauhdissa, harvempaakin välitystä on nyt alkaneet tekemään englannissa, en nyt muista oliko joku 3,3 hujakoilla.

Ei ne levyjarrut mitään rattaita kurita sen enempää kuin rumpujarrutkaan, valmiita levyjarrusettejäkin on saatavilla, joten helppo toteuttaa.
_________________
Capri 3000 "GT"L -73
Escort 1300 -69
Escort 1300 > 2000 V6 Estate Automatic -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Sierra 2.8 GL -83
Torino Brougham -70
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Moottori Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen,
Päivittänyt, Lurttinen www.phpbbsuomi.com