Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Möhkö
Liittynyt: 28 Lok 2006 Viestejä: 1446 Paikkakunta: Kouvola
|
Lähetetty: Ma Kes 05, 2017 14:46 Viestin aihe: Suomen rata-auto luokat + Capri |
|
|
Leikitään vähän ajetuksella rata-autosta.
Jotenkin ahdistaa aina noissa autoluokissa on niin rajattuja erityisti kaikki Roadsport luokat, missä autoluokissa on vapaat säädönnöt noissa kisaluokissa?
Esim. jos australiasta toisi tuollaisilla kisapapereilla olevat vanhat perana kisa-auton Suomeen, paikallisilla historic papereilla, mitenkä nuo luokat tähän suhtautuisivat? Tai esim. Zackspeed turbon? Minusta tuntuu että kaikki luokat kieltäisivät nämä autot heti pois radalta, vaikka auton mukana tuli FIA:n hyväksymis paperilta vuodelta 80 tai sitä luokkaa.
Onko kellään tietoa? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
TAp
Liittynyt: 14 Jou 2009 Viestejä: 30 Paikkakunta: Helsinki
|
Lähetetty: Ti Kes 06, 2017 08:44 Viestin aihe: |
|
|
Jos noille löytyy FIA luokitustodistus ja muutokset joita ei niissä ole kuvattu ovat valitun aikakauden sääntöjen mukaiset, ei liene muuta vaatimusta kuin turvalaitteiden päivitys, eli kaaret, penkit, tankki jne nykyvaateiden mukaisiksi.
Perana ei liene luokiteltu malli vai ???
Suomessa ajetaan, joistakin muista maista poiketen, aika tiukasti FIA sääntöjen mukaan, jossain mualla on vapaampaa, kansallisissa kisoissa..... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
RiSa Site Admin
Liittynyt: 05 Tam 2007 Viestejä: 332 Paikkakunta: Laukaa
|
Lähetetty: Ti Kes 06, 2017 08:53 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Myös luokittelemattomalla autolla voi ajaa mikäli HRF ry:n hallitus myöntää hakemuksesta kilpailuluvan. | Voisi kuvitella että kilpailuhistorian omaavalle aidolle Peranalle myönnettäisiin lupa. _________________ May the FORD be with you
Capri 2.9 24V GT -70
Transit -74 "Harso"
Taunus 1.6 L -77
Scorpio 2.9 24V Cosworth Ghia -93
Mondeo ST220 -06
Fiesta Sport Van -13 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Möhkö
Liittynyt: 28 Lok 2006 Viestejä: 1446 Paikkakunta: Kouvola
|
Lähetetty: Ti Kes 06, 2017 16:06 Viestin aihe: |
|
|
TAp kirjoitti: | Jos noille löytyy FIA luokitustodistus ja muutokset joita ei niissä ole kuvattu ovat valitun aikakauden sääntöjen mukaiset, ei liene muuta vaatimusta kuin turvalaitteiden päivitys, eli kaaret, penkit, tankki jne nykyvaateiden mukaisiksi.
Perana ei liene luokiteltu malli vai ???
Suomessa ajetaan, joistakin muista maista poiketen, aika tiukasti FIA sääntöjen mukaan, jossain mualla on vapaampaa, kansallisissa kisoissa..... |
Etelä afrikassa/ ja Uudessa Seelannissa vaan on ajettu kisaa historic luokassa Perana caprilla. Kun suomessa vaan on natsi säännöt noissa monessa luokassa niin tuli vaan mieleen että jos tollaisen raahais Suomeen. Taitais rikkoa vaan roadsport luokan hv/kg säännöt 3,8hv/kg on tossa roadsport A sarjassa, jollei nyt puhutaa aivan vakiosta sisustallisesta autosta, jossa on se 280 heppaa.
Saksassa on noita Zackspeed turboja joilla on ajettu touring car champion shippejä ja noissa on vissiin yli 500 heppaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
TAp
Liittynyt: 14 Jou 2009 Viestejä: 30 Paikkakunta: Helsinki
|
Lähetetty: Ke Kes 07, 2017 08:10 Viestin aihe: |
|
|
Peranaa vois ajatella historicciin, ei siellä ole tehopainorajoja....
Roadsportissa ei sylinterilukua saa muuttaa luokitellusta, eli jossei Capriin löydy V8 luokitusta, niin ei mene ilmain poikkeuspäätöstä
Suomi on Suomi,
Useissa maissa joissa on tai on ollut omaa autoteollisuutta, on FIA sääntöjä laajennettu niin, että oman maan tuotteille saadaan kilpailukykyä ja näkyvyyttä, josta taas valmistajat ovat hyötyneet.
Olihan Suomessakin joku Saabin merkkiluokka aikanaan......... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|