Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko Suomen Ford Caprit
Caprikerhon keskustelufoorumi
 
 JäsenautotJäsenautot   OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Suomen rata-auto luokat + Capri

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Yleinen keskustelu.
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1422
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Ma Kes 05, 2017 14:46    Viestin aihe: Suomen rata-auto luokat + Capri Vastaa lainaamalla viestiä

Leikitään vähän ajetuksella rata-autosta.

Jotenkin ahdistaa aina noissa autoluokissa on niin rajattuja erityisti kaikki Roadsport luokat, missä autoluokissa on vapaat säädönnöt noissa kisaluokissa?

Esim. jos australiasta toisi tuollaisilla kisapapereilla olevat vanhat perana kisa-auton Suomeen, paikallisilla historic papereilla, mitenkä nuo luokat tähän suhtautuisivat? Tai esim. Zackspeed turbon? Minusta tuntuu että kaikki luokat kieltäisivät nämä autot heti pois radalta, vaikka auton mukana tuli FIA:n hyväksymis paperilta vuodelta 80 tai sitä luokkaa.

Onko kellään tietoa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
TAp



Liittynyt: 14 Jou 2009
Viestejä: 30
Paikkakunta: Helsinki


LähetäLähetetty: Ti Kes 06, 2017 08:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos noille löytyy FIA luokitustodistus ja muutokset joita ei niissä ole kuvattu ovat valitun aikakauden sääntöjen mukaiset, ei liene muuta vaatimusta kuin turvalaitteiden päivitys, eli kaaret, penkit, tankki jne nykyvaateiden mukaisiksi.
Perana ei liene luokiteltu malli vai ???

Suomessa ajetaan, joistakin muista maista poiketen, aika tiukasti FIA sääntöjen mukaan, jossain mualla on vapaampaa, kansallisissa kisoissa.....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiSa
Site Admin


Liittynyt: 05 Tam 2007
Viestejä: 332
Paikkakunta: Laukaa


LähetäLähetetty: Ti Kes 06, 2017 08:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Myös luokittelemattomalla autolla voi ajaa mikäli HRF ry:n hallitus myöntää hakemuksesta kilpailuluvan.
Voisi kuvitella että kilpailuhistorian omaavalle aidolle Peranalle myönnettäisiin lupa.
_________________
May the FORD be with you

Capri 2.9 24V GT -70
Transit -74 "Harso"
Taunus 1.6 L -77
Scorpio 2.9 24V Cosworth Ghia -93
Mondeo ST220 -06
Fiesta Sport Van -13
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1422
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Ti Kes 06, 2017 16:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TAp kirjoitti:
Jos noille löytyy FIA luokitustodistus ja muutokset joita ei niissä ole kuvattu ovat valitun aikakauden sääntöjen mukaiset, ei liene muuta vaatimusta kuin turvalaitteiden päivitys, eli kaaret, penkit, tankki jne nykyvaateiden mukaisiksi.
Perana ei liene luokiteltu malli vai ???

Suomessa ajetaan, joistakin muista maista poiketen, aika tiukasti FIA sääntöjen mukaan, jossain mualla on vapaampaa, kansallisissa kisoissa.....


Etelä afrikassa/ ja Uudessa Seelannissa vaan on ajettu kisaa historic luokassa Perana caprilla. Kun suomessa vaan on natsi säännöt noissa monessa luokassa niin tuli vaan mieleen että jos tollaisen raahais Suomeen. Taitais rikkoa vaan roadsport luokan hv/kg säännöt 3,8hv/kg on tossa roadsport A sarjassa, jollei nyt puhutaa aivan vakiosta sisustallisesta autosta, jossa on se 280 heppaa.

Saksassa on noita Zackspeed turboja joilla on ajettu touring car champion shippejä ja noissa on vissiin yli 500 heppaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
TAp



Liittynyt: 14 Jou 2009
Viestejä: 30
Paikkakunta: Helsinki


LähetäLähetetty: Ke Kes 07, 2017 08:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peranaa vois ajatella historicciin, ei siellä ole tehopainorajoja....

Roadsportissa ei sylinterilukua saa muuttaa luokitellusta, eli jossei Capriin löydy V8 luokitusta, niin ei mene ilmain poikkeuspäätöstä

Suomi on Suomi,
Useissa maissa joissa on tai on ollut omaa autoteollisuutta, on FIA sääntöjä laajennettu niin, että oman maan tuotteille saadaan kilpailukykyä ja näkyvyyttä, josta taas valmistajat ovat hyötyneet.
Olihan Suomessakin joku Saabin merkkiluokka aikanaan.........
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Yleinen keskustelu. Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen,
Päivittänyt, Lurttinen www.phpbbsuomi.com