Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko Suomen Ford Caprit
Caprikerhon keskustelufoorumi
 
 JäsenautotJäsenautot   OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Paluu Caprin pariin
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Projektit
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Hessu



Liittynyt: 17 Jou 2012
Viestejä: 48
Paikkakunta: Joensuu


LähetäLähetetty: Ti Jou 13, 2016 13:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin en tiedä, en ole itse edes sääntöjä lukenut mutta liittyykö se nyt sitten siihen sylinterilukuun ja että mallisarjassa ei ole ollut tehdasvalmisteista V-8 mallia ellei nyt sitten peranaa lasketa sellaiseksi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot Lähetä sähköposti
Teme83



Liittynyt: 06 Kes 2006
Viestejä: 91
Paikkakunta: Humalanpohja


LähetäLähetetty: La Jou 17, 2016 22:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Möhkö kirjoitti:
Moni suosii noita ZF diesel lootia, mutta niissä ei taida olla yhdessäkään irrallista kytkinkoppaa ja muutenkin välitykset kuin jostain kuorma-autosta. Ykkösellä kulkee tyyliin 20km/h vaikka 6000rpm mittarissa ei mitään järkee...

Lyhyt ykkönen just hyvä kaupunkiajossa/ ruuhkassa ajeluun. Loput vaihteethan on aika lähelle sit type9:ä, mutta kesto aivan toista luokkaa.
3.15 perävälitys pitäs vaa löytää nykysen 3.54:n tilalle, motarilla huutaa nyt kone turhan paljon...
_________________
Capri mkIII -78
Finmar 19DC
Suzuki Gr650 -85
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
alazurra



Liittynyt: 03 Maa 2012
Viestejä: 23



LähetäLähetetty: Su Jou 18, 2016 10:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"2.2.1. Ikäkausi 1
Luokissa A,B ja C tulee autosta olla FIA:n hyväksymä luokitustodistus, joka on päivätty ennen
1.1.1985. V8-luokassa tulee olla joko FIA:n luokitustodistus tai sen puuttuessa Suomen
tyyppikatsastustodistus, jotka on päivätty ennen 1.1.1985. Luokissa A, B ja C luokitustodistuksen
puuttuessa tai V8-luokassa luokitustodistuksen tai Suomen tyyppikatsastustodistuksen puuttuessa
voi kilpailulupaa hakea Historic Race Finland ry:n tekniseltä toimikunnalta."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
samiralfey



Liittynyt: 05 Lok 2009
Viestejä: 71
Paikkakunta: Taivalkoski


LähetäLähetetty: Su Tou 14, 2017 16:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Talven aikana ei tapahtunut yhtään mittään mutta nyt parina päivänä jotain kuitenkin. Sain vihdoinkin tehtyä korigrillin. Tein korkeussäädettävän että voi hakea korin tasapainoon jolloin voi pyöritellä helposti ja hyvin tuntuu toimivan :



Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pikkuvika



Liittynyt: 03 Syy 2006
Viestejä: 190
Paikkakunta: Taivalkoski


LähetäLähetetty: Ma Tou 15, 2017 08:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aika rapean näköinen pohja. Saat muutaman tunnin hitsailla Shocked
_________________
Ford Capri 3.0 GT - 75 projekti
Ford Sierra Cosworth -86 projekti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1401
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Ma Tou 15, 2017 15:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pikkuvika kirjoitti:
Aika rapean näköinen pohja. Saat muutaman tunnin hitsailla Shocked


http://www.tickover.co.uk/shop/contents/en-uk/d77.html

Jos tuhlaa sen noin 500€ tuolta paneleihin, pääsee jo aika helpolla...
molemmat pohjapuolen panelit tuolta. Sitten nuo floor strengthenerit ja hitsaa sitten ihan putkesta/latasta noi alusta palkit niin on jo iso alue katettuna siinä.
Iskarin tolpan pääty pellit kannattaa hankkia varmaan, tai ainakin jos on vaan yksin kertaiset, melkein kaikissa suomi autoissa on se hd elikä tuplapellit että paikat kestää. Yksi peltisissä autoissa tolppiä välillä tullu konepellistä läpi montussa. Tähän kun tulossa vielä sitä kenettiä huomattavasti painavampi moottori.

Muute Pre-facelit ja Faceliftissa sitten erilaiset pohjapaljalkit tuossa vaihdelaatikon hännän kohdilla. Kannattaa samalla suurentaa kartaani/vaihdelaatikko tunnelia että saa sen kunno vaihdelaatikon mahtumaan, sullakin jos tähän tulee joku V8 ei ehkä kannata tähdätä siihen
type 9 lootaa joka on ainut minkä saa kohtuullisesti mahtumaan.

Takapyörä koteloa kukaan tuskin kaipaa se kannatta suoraan ajaa pois ja tehdä tasaiseksi tai sitten laatikko, johon upottaa polttoainetankin jos on valmis uhraamaan polttoainetankille kaiken peräsäilytystilan... Silloin takapainopiste olis huomattavasti matalampana jos tekee hyvin kannattais se tankin kotelo mikä tulee perässä matalimmaksi hitsata rosterista, että se ei alapuolelta pääse ruostumaan, jos hiekkaa yms. lentää siihen.

Taaka konttiin kannatta myös tehdä syvennyskolo akulle, sellasiailla että varmuuden vuoksi 100Ah akku mahtuu siihen. Vanhat alkuperäiset tunkin paikat kannattaa laitaa umpeen ja tehdä sellaiset selvät kohda johon edestä saa sitten jatkossa putkit laitettua.

Lehtijousen paikoille levitykset, että saat sinne escortin 60mm lehtijouset mahtumaan helpottaa jousi hommaa. Mk1 Caprin jousi/peräkorkeus on samaa luokkaa kuin Escortissa ja Mk2&3 Caprin jouset ei tahdo sopia, liian korkea kaari ilman kuormaa niisssä.


Tollaiset ohjeet tulis ainakin omaan mieleen, mutta kukin tekee omalla tyylillään. Jaksamisia! Monella homma jää tähän vaiheeseen ja loppuu. Toivotaan että tässä ei käy niin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
samiralfey



Liittynyt: 05 Lok 2009
Viestejä: 71
Paikkakunta: Taivalkoski


LähetäLähetetty: Ma Tou 15, 2017 19:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo näyttää huonommalle kuin onkaan. Tyypillisistä paikkoista vain ruostunut ja esim. tolppien yläpäät ovat aivan ehjät kun sinä on ilmeisesti ollut sisälokarit melkolailla koko iän. Massaa on kilokaupalla pohjassa ja helmatkin on aivan ehjät, reunus toki hieman ruostunut. Takajalkatilat oikeastaan pahimmat paikat.

Pitää tilailla hieman kuitenkin noita peltiosia ja alkaa kanttaamaan runkopalkkiin korjauspaloja.

Etutolpat saa ostaa jos kiinnostaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
samiralfey



Liittynyt: 05 Lok 2009
Viestejä: 71
Paikkakunta: Taivalkoski


LähetäLähetetty: La Elo 12, 2017 19:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jotain kuitenkin. Huomenna aamusta puhaltelemaan.

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pikkuvika



Liittynyt: 03 Syy 2006
Viestejä: 190
Paikkakunta: Taivalkoski


LähetäLähetetty: Su Elo 13, 2017 07:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Missä puhallutat? Minun Caprissa hiontamaalit hiottu ja nyt maalarin käsittelyyn seuraavaksi.
_________________
Ford Capri 3.0 GT - 75 projekti
Ford Sierra Cosworth -86 projekti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
samiralfey



Liittynyt: 05 Lok 2009
Viestejä: 71
Paikkakunta: Taivalkoski


LähetäLähetetty: Su Elo 13, 2017 15:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuossa ammattikoulun tiloissa puhalsin. Oli vähän tappelua koneen kanssa mutta suurinpiirtein sain pahimmat paikat puhallettua. Reikiä, kolarikorjauksia jne. Onneksi talvi on pitkä. Laitan kuvia huomenna kun en joutanut ottamaan tänään.
_________________
Ford Capri Mk1 '69 1600 GTL-projekti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
samiralfey



Liittynyt: 05 Lok 2009
Viestejä: 71
Paikkakunta: Taivalkoski


LähetäLähetetty: Ma Elo 14, 2017 19:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muutamia kuvia:













_________________
Ford Capri Mk1 '69 1600 GTL-projekti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
samiralfey



Liittynyt: 05 Lok 2009
Viestejä: 71
Paikkakunta: Taivalkoski


LähetäLähetetty: Ma Elo 14, 2017 19:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko kenelläkään tarvista kimppatilaukselle Ex-pressed Steel Panel:lta?
_________________
Ford Capri Mk1 '69 1600 GTL-projekti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1401
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Ma Elo 14, 2017 21:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

samiralfey kirjoitti:
Onko kenelläkään tarvista kimppatilaukselle Ex-pressed Steel Panel:lta?


Tuskin sieltä mitään kimppa alennusta saa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
samiralfey



Liittynyt: 05 Lok 2009
Viestejä: 71
Paikkakunta: Taivalkoski


LähetäLähetetty: Ma Elo 14, 2017 21:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Möhkö kirjoitti:
samiralfey kirjoitti:
Onko kenelläkään tarvista kimppatilaukselle Ex-pressed Steel Panel:lta?


Tuskin sieltä mitään kimppa alennusta saa?


Postikuluja lähinnä ajattelin.
_________________
Ford Capri Mk1 '69 1600 GTL-projekti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Projektit Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5
Sivu 5 Yht. 5

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen,
Päivittänyt, Lurttinen www.phpbbsuomi.com