Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko Suomen Ford Caprit
Caprikerhon keskustelufoorumi
 
 JäsenautotJäsenautot   OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Ford capri mk 1 1969

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Moottori
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Manu



Liittynyt: 02 Tou 2018
Viestejä: 3



LähetäLähetetty: Ke Tou 02, 2018 19:58    Viestin aihe: Ford capri mk 1 1969 Vastaa lainaamalla viestiä

Päivää, Tuli hommattua 2.3 L v 6 tekniikalla ja c 3 automaatilla oleva mk 1 capri, nyt kiinnostaisi että löytyiskö jostain/joltain 3.0 essexin v6 moottoria ja mikä manuaalilaatikko olisi paras v6 perään, onko scorpionista vai sierrasta se joku t5? samoin kiinnostaa että olisko joku pikku v8 myytävänä jos koittaskin laittaa suoraan sen sinne nokalle., samoin "nelivalomaski ja pätkäpuskurit kiinostaa jos jollain on jäänyt nurkkiin lojumaan. T:Manu
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1472
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Ke Tou 02, 2018 20:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos essexin laitat et tarvi mitään T5 lootaa, Type 9 riittää hyvin....
Jollet laita essexin kupeeseen pari ahdinta ja leveitä slicksejä taakse.

Roverin 3.5 V8 moottorin saat laittaa. Muita et saa laittaa hakematta erikoislupaa sille. Lasikuituisena saat pätkäpuskurit ja nelovalot kohtuuhinnalla.

Ei lasikuituiset hyvät nelivalokehykset pyörii jossain 400-600€ luokassa.
Rosterisena pätkäpuskurit saa jollain 300€ budjetilla eteen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Manu



Liittynyt: 02 Tou 2018
Viestejä: 3



LähetäLähetetty: Ke Tou 02, 2018 20:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ok, kiitos nopeasta vastauksesta, missä niitä t9 lootia on käytetty? onko se 5 vaihteinen? meneekö ko.laatikko myös tuohon golognen 2.3 v 6seen? pitäs päästä äkiä tuosta c 3 automaatista eroon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1472
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Ke Tou 02, 2018 20:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sierra, Transit, Scorpion, Capri.... on se viisi vaihteinen.

http://www.burtonpower.com/ford-sierra-type-9-5-speed-gearbox-std-ratios-exchange-gbt9150.html

Tyyliin tuollainen V6 pitempi kytkinakseli vaan.

http://www.burtonpower.com/aluminium-bellhousing-2-8i-5-speed-v6-ford-cologne-bh8a.html

ja sitten tommonen kytkinkoppa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
jouni



Liittynyt: 28 Huh 2006
Viestejä: 410
Paikkakunta: Kuopio


LähetäLähetetty: To Tou 03, 2018 21:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Möhkö kirjoitti:


Roverin 3.5 V8 moottorin saat laittaa. Muita et saa laittaa hakematta erikoislupaa sille.


Mk1 suurin iskutilavuus on RS3100 eli 3.1 litraa ja muutoskatsastuksessa voidaan hyväksyä 25% iskutilavuuden kasvu eli max. 3.875 l. Tuota suuremmille pitää hakea poikkeuslupa. Moottorin merkillä ei väliä. Voi olla vaikka Ferrari.

Mk1 tehokkain on RS2600 150hv ja muutoskatsastuksessa voidaan hyväksyä 20% tehon kasvu eli max 180hv. Trafilta löytyy vielä tarkemmin näistä.

Type 9 vaatii omanlaisensa kytkinkopan 3.0 Essexin perään. 2.0-2.8 Colognessa eri kopan pulttijako.
_________________
Mustang Mach1 -71
Capri 2.8 injection Special -85
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ylimark



Liittynyt: 27 Huh 2006
Viestejä: 58



LähetäLähetetty: Ti Tou 08, 2018 09:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tollanen 221 Windsor menee kans tilavuuden ja tehojen puolesta, jos haluaa Fordin tuotteissa pysyä. Eri asia sit on, mistä sellasen löytää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Moottori Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen,
Päivittänyt, Lurttinen www.phpbbsuomi.com