Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko Suomen Ford Caprit
Caprikerhon keskustelufoorumi
 
 JäsenautotJäsenautot   OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Ardhun mk1 Capri
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... , 24, 25, 26  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Projektit
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
ardhu



Liittynyt: 19 Hel 2013
Viestejä: 322



LähetäLähetetty: Ma Tou 14, 2018 21:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ratapäivillä tuli pyörähdettyä lauantaina ahvenistolla.

Hauskaa oli vaikka vauhdit pidettiin maltillisina. 175/70/13 kumit ei herättänyt luottoa. Tekisi mieli hommata jotkin toiset kumit kyseistä puuhaa varten.

Pieni öljyvuoto ilmeni rata-ajon jälkeen. Epäilen että tulee venakopan välistä, pitää tutkia.
_________________
Rok Rok
Taunus -82
Capri -70 2.8 projekti
http://ardhu.kuvat.fi/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1487
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Ma Tou 14, 2018 22:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ardhu kirjoitti:
Ratapäivillä tuli pyörähdettyä lauantaina ahvenistolla.

Hauskaa oli vaikka vauhdit pidettiin maltillisina. 175/70/13 kumit ei herättänyt luottoa. Tekisi mieli hommata jotkin toiset kumit kyseistä puuhaa varten.

Pieni öljyvuoto ilmeni rata-ajon jälkeen. Epäilen että tulee venakopan välistä, pitää tutkia.


205-50-15 Toyo Prox R888 ois yksi vaihtoehto radalle. Tosin kestääkö perä ja vaihteisto?

Nangankillakin on se NSR malli joka vois sopia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
ardhu



Liittynyt: 19 Hel 2013
Viestejä: 322



LähetäLähetetty: Ti Tou 15, 2018 15:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eiköhän perä ja laatikko kestä sen minkä kestää. Ei tällä kummminkaan kilpaa ajeta.

Nankang olisi varmaan hyvä vaihtoehto tälläisen seka-ajoon.

https://www.vannetukku.fi/ns-2r-racing-medium-180-p-64367.html

Varmaan tämä perus nankangikin toisi jo huiman eron nykyisiin.

https://www.vannetukku.fi/ns-2-ultra-sport-p-48638.html

Mun ajelut on kumminkin varovaista fiilistelyä Laughing
_________________
Rok Rok
Taunus -82
Capri -70 2.8 projekti
http://ardhu.kuvat.fi/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1487
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Ke Tou 16, 2018 08:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ardhu kirjoitti:
Eiköhän perä ja laatikko kestä sen minkä kestää. Ei tällä kummminkaan kilpaa ajeta.

Nankang olisi varmaan hyvä vaihtoehto tälläisen seka-ajoon.

https://www.vannetukku.fi/ns-2r-racing-medium-180-p-64367.html

Varmaan tämä perus nankangikin toisi jo huiman eron nykyisiin.

https://www.vannetukku.fi/ns-2-ultra-sport-p-48638.html

Mun ajelut on kumminkin varovaista fiilistelyä Laughing


Eiks sulla ollu jotkut 15" vanteetkin? Minusta sun kannattais niille ostaa pitävämmät renkaaat. Noi 60 profiiliset renkaat on sen verta korkeet että ne tulee antamaan periksi jonkun verran. Jos on reilusti vanteita niin yhdet kovaan ajoon/radalle ja muut normaali ajoon!

Jos pelkäät että ei mahdu 205 niin 195 sitten.
https://www.1001renkaat.com/renkaat-auto/toyo/proxes-r888/195-50-r15-82v-654495

https://www.camskill.co.uk/m12b2512s662p122892/Nankang_Tyres_Trackday_Track_Day_Nankang_NS2R_Sportnex_Racing_Nankang_NS_2R_-_195_50_R15_86W_XL_%28180-Hard%29_TL_Fuel_Eff_%3A_F_Wet_Grip%3A_B_NoiseClass%3A_3_Noise%3A_73dB

https://www.vannetukku.fi/ns-2r-racing-medium-180-p-55454.html
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
ardhu



Liittynyt: 19 Hel 2013
Viestejä: 322



LähetäLähetetty: La Tou 19, 2018 18:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei oo enää ku 13" sarjoja Cool
_________________
Rok Rok
Taunus -82
Capri -70 2.8 projekti
http://ardhu.kuvat.fi/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
ardhu



Liittynyt: 19 Hel 2013
Viestejä: 322



LähetäLähetetty: To Tou 31, 2018 20:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Selvittelin facebookissa Capri World -ryhmässä noiden Mag Product vanteiden kytköksiä RS2600 malliin. Kyseiset vanteet on siis saanut ilmeisesti syyskuu 1970- lokakuu 1971 välisenä aikana RS caprin alle vaihtoehtona minilite vanteille. Samalla selvisi että todelliset RS2600 vanteet olivat 6" leveät, eikä 5,5" niinkuin aiemmin hommaamani.

http://rscapris.co.uk/WorksPages/RS26FordPic-5_jpg.html

Joten kun sellaiset 6" vanteet olivat myynnissä facebookissa ja tälle tielle oli lähdetty, niin:







Istuu kyllä 205/60 renkaiden kanssa todella maukkaasti levikkeettömään vakiokoppaan.
_________________
Rok Rok
Taunus -82
Capri -70 2.8 projekti
http://ardhu.kuvat.fi/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1487
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: To Tou 31, 2018 20:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

205 rengas 6" vanteella pelaakin jos auton ei ole madallettu!

Jos madallat keulaa X-määrän käännät renkaat linkkuun ja ajat monttuun niin rengas ottaa kiinni. (Näin on minulla käynyt ja maalia hieman lähtilokarista....)

Ja niin vanteet ET luku pitää olla juuri oikea jos on väärä niin regas tulee liikaa ulos.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
ardhu



Liittynyt: 19 Hel 2013
Viestejä: 322



LähetäLähetetty: Ke Elo 15, 2018 14:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tähän masiinan tuli hommattua efi ruiskuimusarja.

Moottorin kanssa ongelmia. Paukuttaa kaasuttimeen ja vaatii pirusti ennakkoa käydäkseen. Vaihdetut osat: puola, tulpat, vj-kansi, pyörijä. Kaasari tsekattu ja venat säädetty.

Toisella sytkäboksilla täytyy vielä kokeilla ja sitten sukeltaa jakopääkopan sisälle, josko sieltä löytyisi syyllinen. Vai raahaisiko pihaan 2litraisen zetec mondeon ja alkaisi turaamaan? Very Happy
_________________
Rok Rok
Taunus -82
Capri -70 2.8 projekti
http://ardhu.kuvat.fi/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
ardhu



Liittynyt: 19 Hel 2013
Viestejä: 322



LähetäLähetetty: Ti Jou 11, 2018 13:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Moottorin vianhaun yhteydessä vanhaan kutoskoneeseen tuli nakattua "teräsjakopää".

v

Kannetkin nakkasin irti. Karstaa oli kertynyt kovasti kansiin.



Putsattiin kannet ja läpättiin venttiilit.



Nyt ollaan jo voiton puolella. Kaasarin kohokammion katossa olevan "powervalven" kalvo oli ainakin entinen. Kaasutin kävi pesukoneessa ja lisäksi siihen tuli huoltosarja, uusi power valve ja muut kalvot. Lisäksi imarin väliin tuli nyt virallinen bakeliittilevy, ennen siinä oli jostain teflonista jonkun tekemä laippa, joka tuntui hieman epäviralliselta.


_________________
Rok Rok
Taunus -82
Capri -70 2.8 projekti
http://ardhu.kuvat.fi/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
ardhu



Liittynyt: 19 Hel 2013
Viestejä: 322



LähetäLähetetty: Ma Maa 18, 2019 17:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Huono onni tämän vianhaun kanssa on kyllä jatkunut. Eipä se tullut kuntoon.

Purettiin kannet taas pois ja tällä kertaa kurkattiin nokkakin (olisi ollut helpompi heti ekalla kerralla Laughing ).

Nokkahan oli kuin olikin entinen. Hain lauantaina moposportilta V6T2 nokan ja uudet nostajat. Eilen sunnuntaina laitettiin veljen kanssa käteisvarastosta löytyneet jäykemmät venttiilinjouset kansiin.

Jännä nähdä huomaako vanhan ja uuden nokan välillä minkälaisen eron. Vanhahan oli V6T21 ja uusi tosiaan V6T2. Hieman oli ärhäkämmät speksit tässä uudessa..

Pääasia että alkais pelaamaan..
_________________
Rok Rok
Taunus -82
Capri -70 2.8 projekti
http://ardhu.kuvat.fi/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
isoatlas



Liittynyt: 26 Huh 2006
Viestejä: 545
Paikkakunta: Suonenjoki


LähetäLähetetty: Ke Maa 20, 2019 23:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän se tuolla nokalla vähän piristyy ainakin yläkierroksilla. Selvisikö mitään syytä siihen että nokka oli mennyt paskaksi?...ettei kävisi uudelle samoin...mitä öljyä käytät?
_________________
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
Volvo PV -65
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1487
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Ke Maa 20, 2019 23:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

isoatlas kirjoitti:
Kyllähän se tuolla nokalla vähän piristyy ainakin yläkierroksilla. Selvisikö mitään syytä siihen että nokka oli mennyt paskaksi?...ettei kävisi uudelle samoin...mitä öljyä käytät?


Aikaisempi omistaja saattannu käyttää vanhoja nostajia se hoitaa homman nopeasti. Samoin sisään ajon puute.... (Muilta huomattuja juttuja). Niin ja hiotut nokat häviää todellä äkkiä... itse sain onneksi ostettu hiomattoman vielä makso kyl 30€ enemmän mutta ei kaada hommaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
isoatlas



Liittynyt: 26 Huh 2006
Viestejä: 545
Paikkakunta: Suonenjoki


LähetäLähetetty: To Maa 21, 2019 22:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tottakai uudelle nokalle on tehtävä sisäänajo oikein ja kasattavakin oikealla nokkarasvalla. Monet nykypäivänä myytävät nostajat on monesti niin kurarautaa, että eivät kestä mitään, jos esim. oikeat Kentcams nostajat niin ne on hyvät ja ei ainakaan itsellä ole niillä ollut ongelmia.

Volvon kone itsellä tekeillä, niin siihen laitan Chevyn nostajat kun volvon omia ei kuulemma saa enää hyvälaatuisia, tai siis niitä ei suositella ainakaan rajumpien nokkien kanssa käytettäviksi, vaativat vaan pidemmät työntötangot.
_________________
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
Volvo PV -65
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1487
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Pe Maa 22, 2019 13:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

isoatlas kirjoitti:
Tottakai uudelle nokalle on tehtävä sisäänajo oikein ja kasattavakin oikealla nokkarasvalla. Monet nykypäivänä myytävät nostajat on monesti niin kurarautaa, että eivät kestä mitään, jos esim. oikeat Kentcams nostajat niin ne on hyvät ja ei ainakaan itsellä ole niillä ollut ongelmia.

Volvon kone itsellä tekeillä, niin siihen laitan Chevyn nostajat kun volvon omia ei kuulemma saa enää hyvälaatuisia, tai siis niitä ei suositella ainakaan rajumpien nokkien kanssa käytettäviksi, vaativat vaan pidemmät työntötangot.


Meinaatko tilata Smith Brosilta?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
ardhu



Liittynyt: 19 Hel 2013
Viestejä: 322



LähetäLähetetty: La Maa 23, 2019 12:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

isoatlas kirjoitti:
Kyllähän se tuolla nokalla vähän piristyy ainakin yläkierroksilla. Selvisikö mitään syytä siihen että nokka oli mennyt paskaksi?...ettei kävisi uudelle samoin...mitä öljyä käytät?


Epäilys että nostajat ei ole päässyt pyörimään kunnolla(?). osa nokista oli kulunut hieman vinoon ja kahdesta nokasta puuttui reilusti tavaraa. Ei ole kumminaan niin kauheasti tietotaitoa tai kokemusta, että varmaksi voisi sanoa syytä.

Meinasin jatkossa käyttää Comman "klassikko" öljyä. https://m.motonet.fi/fi/tuote/592062/British-Classic-Motor-Oil-20W-50-5l

On mulla siellä ennen pyörinyt 10w-40 semisynteettisiäkin.

Nostajat mitkä ostin on ihan tarvikkeet.
_________________
Rok Rok
Taunus -82
Capri -70 2.8 projekti
http://ardhu.kuvat.fi/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Projektit Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... , 24, 25, 26  Seuraava
Sivu 25 Yht. 26

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen,
Päivittänyt, Lurttinen www.phpbbsuomi.com