Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko Suomen Ford Caprit
Caprikerhon keskustelufoorumi
 
 JäsenautotJäsenautot   OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Enkkuperä remonttiin

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Voimansiirto
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
majava



Liittynyt: 10 Kes 2015
Viestejä: 8



LähetäLähetetty: Ti Tou 07, 2019 14:20    Viestin aihe: Enkkuperä remonttiin Vastaa lainaamalla viestiä

Törmäsinpäs sellaiseen, ettei caprin enkkuperästä lähde normityökaluilla vetoakselit irti.
Eihän mulla tietysti olekaan oikeita työkaluja, sellainen parin kilon iskuvasara, vai mikä "nytkä" se on. Olen tietysti purkanut jarruhilut ja muut pois, muttei vaan irtoa... ei kyllä ole kokemustakaan asiasta, rakentelu on rajoittunut ulkokuoren ehosteluun.
En haluaisi sijoittaa erikoistyökaluihin, joten vinkit on tarpeen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1502
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Ti Tou 07, 2019 15:58    Viestin aihe: Re: Enkkuperä remonttiin Vastaa lainaamalla viestiä

majava kirjoitti:
Törmäsinpäs sellaiseen, ettei caprin enkkuperästä lähde normityökaluilla vetoakselit irti.
Eihän mulla tietysti olekaan oikeita työkaluja, sellainen parin kilon iskuvasara, vai mikä "nytkä" se on. Olen tietysti purkanut jarruhilut ja muut pois, muttei vaan irtoa... ei kyllä ole kokemustakaan asiasta, rakentelu on rajoittunut ulkokuoren ehosteluun.
En haluaisi sijoittaa erikoistyökaluihin, joten vinkit on tarpeen.


Laakeri/laippa varmaan ruostunut vaan kiinni ei siellä muuta pitäisi olla pitämässä. Laipasta pitää irroittaa ne neljäpulttia muuten ne pitäis lähteä. En ole enkkuperän super asiantuntija mutta iso-atlakasesta lähtee irti kumivasaralla jos ei ole ruosteessa. Siellä pitäisi olla rasvat/tahnat että se ei jumitu. Jos sitä vetarin laippaa hakkaa se menee kieroksi.

Voit kokeilla tätä.
https://www.youtube.com/watch?v=FDIGuxVU-fU


Tälläistä ei minusta ole missään Fordissa.
https://www.youtube.com/watch?v=o3v2FSOiXjs

http://forum.retro-rides.org/thread/72525/english-halfshaft-removal-help

Itse sanoisin että liukuvasaralla irtoaa. Kun laita takaisin laita kunnolla rasvaa/alumiiin/kupari tahnaa.Saat jatkossa irti helpommin. Ruoste on hyvä liima...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Voimansiirto Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen,
Päivittänyt, Lurttinen www.phpbbsuomi.com