Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko Suomen Ford Caprit
Caprikerhon keskustelufoorumi
 
 JäsenautotJäsenautot   OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Ardhun mk1 Capri
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... , 25, 26, 27  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Projektit
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1494
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: La Maa 23, 2019 13:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos laitat tuota öljyä niin tuolla EI KANNATA AJAA TALVELLA TAI yleensä pakkas-asteilla. Tuohan on mineraali öljyä ja ei tule purkista ulos -10 asteen pakkasella ollenkaan siis voitelu ei toimi kylmänä. Pari testia tehty pakkasella syntteettinen 5w-50 on jäykkää mutta tulee sentään purkista ulos.

Niin ja tuossa mainitaan tuo sinkki niin Mobil 5W-50 sisältää sitä myös paljon mulla on sähköposti keskustelu siitä. Liekö minkä verran tuossa sinkkiä?.

Sinkki on sellainen joka suojaa vanhassa moottorissa työntötanko koneistoa.

AM-Soil öljyt ois hyvät mutta kalliit niissä on sinkkiä yms. tarkoitettu jenkki-työntötanko koneisiin.

Jos haluat halvan sinkkiä sisältävän öljyn niin tässä on.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/595054/Mobil-1-FS-Rally-Formula--Peak-Life-5W-50-4l

(Itse haaveillu 10w-40 sinkki täyssynteettisestä öljystä mutta sellaista ei ole löytynyt... järkevä hintaista)



Tuossa.
TechDeskEurope /SM <techdeskeurope@exxonmobil.com>
ma 14.11.2016 9.25

Hei,

Pitoisuuksia ei ole merkattuna mihinkään tuoteselosteisiin tai pakkauksiin. Eli varsinaista listausta ei ole saatavilla.


Mobil 1 Peak Life 5W-50 osalta voidaan määräksi sanoa n. 1200ppm. Muissa synteettisissä tuotteissa määrät ovat pienempiä. Super 2000 10W-40 pitoisuus n. 1900 ppm


Niin ja tuo Super 2000 on sitten mineraali öljyä.

Amsoil Öljyä saa Roadmachinelta Suomesta. On vaan hiukkasen kallista..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
isoatlas



Liittynyt: 26 Huh 2006
Viestejä: 545
Paikkakunta: Suonenjoki


LähetäLähetetty: Ma Maa 25, 2019 21:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sinä saat ihan itse tehtyä mistä öljystä tahansa sinkkipitoisen lisäaineella.

Arrow https://www.mve-online.com/product_info.php/tarvikkeet/zddp-%C3%96ljyn-lis%C3%A4aine-127g-p-562
_________________
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
Volvo PV -65
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1494
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Ma Maa 25, 2019 22:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

isoatlas kirjoitti:
Sinä saat ihan itse tehtyä mistä öljystä tahansa sinkkipitoisen lisäaineella.

Arrow https://www.mve-online.com/product_info.php/tarvikkeet/zddp-%C3%96ljyn-lis%C3%A4aine-127g-p-562



Ehkä pelaakin tuollaisen kanssa. Itse olen vähän skeptinen lisäaineiden osalta... Joka tapauksessa öljyssä pitää olla yli 1000ppm sinkkiä tälläisissä laahurikoinessa jos ei halua että nokka häviää.

Minulla itsellä on HarlandSharp rullakeinut ja ohjelappusessa lukee että min. 1000ppm sinkkiä.

Vanhoissa 80luvun mineraali öljyissä oli monessa jopa 2000ppm. Toisaalta täytyy myöntää että uudet öljyt on paljon parempia... pesevempiä ja juoksevampia. Sinkki vaan ei pelaa katalysaattorien kanssa niin sen takia sitä ei enään öljyissä ole.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
isoatlas



Liittynyt: 26 Huh 2006
Viestejä: 545
Paikkakunta: Suonenjoki


LähetäLähetetty: Ma Maa 25, 2019 22:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Skeptinen Shocked , ihan samaa ZDDP lisäainetta ne öljynvalmistajatkin niihin öljyihin laittavat...laitat 2 purkkia tuota linkin ainetta niin saat yli 3000 pitoisuuden jos niin haluat.
_________________
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
Volvo PV -65
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1494
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Ma Maa 25, 2019 23:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

isoatlas kirjoitti:
Skeptinen Shocked , ihan samaa ZDDP lisäainetta ne öljynvalmistajatkin niihin öljyihin laittavat...laitat 2 purkkia tuota linkin ainetta niin saat yli 3000 pitoisuuden jos niin haluat.


Purkin valmistaja tuskin korvaa jos menee esim. turbon jäähdytin ruiskun reikä tukkoon kun ei olekkaan sopivaa jonkun öljyn kanssa (0.8mm reikä). Öljyvalmistajat ainakin mobil kieltää sekoittamasta mitään lisäaineita
öljyihinsä....

(tässä siitä rajoittimesta jos ei oo tuttu ja miksi noin pieni ~1mm
https://www.youtube.com/watch?v=mS2KmE9EQJI)

Kerran laitoin talvisäilytykseen polttoaineen säilytysainetta ja keväällä auto kävi huonosti, se säilytys aine oli muodastannu sellaista ihme vaaleaa lillua polttoainetankkiin en tiedä mikä oli siinä homman nimi mutta sen jälkeen en oo ostannu mitään tollasia lisäaineita. Piti meinaan koko tankki pestä, ja poltainelijat putsata ja suuttimet.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
ardhu



Liittynyt: 19 Hel 2013
Viestejä: 328



LähetäLähetetty: Ke Tou 01, 2019 15:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Uus nokka paikallaan, jakopää kasattu, kannet kiinni, imusarja ja kaasari paikallaan.

Pikkuduunilla pääsee tekemään sisäänajoa uudelle nokalle.

Vanteet kävi pulverivärissä. Vielä pitää viedä kartioholkit laitattamassa vanteisiin ja 205/60 fillarit paikalleen.


_________________
Rok Rok
Taunus -82
Capri -70 2.8 projekti
http://ardhu.kuvat.fi/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1494
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Ke Tou 01, 2019 15:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ardhu kirjoitti:
Uus nokka paikallaan, jakopää kasattu, kannet kiinni, imusarja ja kaasari paikallaan.

Pikkuduunilla pääsee tekemään sisäänajoa uudelle nokalle.

Vanteet kävi pulverivärissä. Vielä pitää viedä kartioholkit laitattamassa vanteisiin ja 205/60 fillarit paikalleen.



Wau maalauksella tuli kyl komeet!
Ilmeisesti 13"vanteet kun kattoo renkaan 60 profiilia.
Saitko auton jo moottorinosalta kuntoon? Käy yms.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
ardhu



Liittynyt: 19 Hel 2013
Viestejä: 328



LähetäLähetetty: Ke Tou 01, 2019 15:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu 13x6 on.

Ei käy vielä. Venttiilinvälykset, vähän letkuja yms kiinni vielä.
_________________
Rok Rok
Taunus -82
Capri -70 2.8 projekti
http://ardhu.kuvat.fi/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1494
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Ke Tou 01, 2019 16:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ardhu kirjoitti:
Juu 13x6 on.

Ei käy vielä. Venttiilinvälykset, vähän letkuja yms kiinni vielä.


Joo samanlainen vannekoko kuin mulla olit tässä ennen jarrujen vaihtoa!
Ei vanne ota ihan heti kanttariin kiinni ja renkaat joustaa tuossa jo vähän ei ole niin kova alusta. Valitettavasti noihin vanteisiin vaan ei saa kunnon jarruja :/. Nooh kun rauhallisesti ajelee niin kyllä se pikkujarruillakin pysähtyy.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
ardhu



Liittynyt: 19 Hel 2013
Viestejä: 328



LähetäLähetetty: Ke Tou 01, 2019 18:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu, sulla on kato 3 kertaa enempi tehoakin, mulle on riittänyt nykyset jarrut jäätelöllä käyntiin. Laughing
_________________
Rok Rok
Taunus -82
Capri -70 2.8 projekti
http://ardhu.kuvat.fi/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1494
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Ke Tou 01, 2019 19:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ardhu kirjoitti:
Juu, sulla on kato 3 kertaa enempi tehoakin, mulle on riittänyt nykyset jarrut jäätelöllä käyntiin. Laughing


Käy testaamassa Norjassa niin huomaat että ei riitä ne jarru olkoon teho mikä tahansa. 2x Norjassa käyty ja toisella kertaa jarrupalat lasittu kokonaan ja savus jo parkkipaikalla... Jos menet jollain uudella Mondeolla tai Corollalla niin ei niissä tuollakaan jarrut häviä...

https://www.youtube.com/watch?v=7e83KACnF9o
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
ardhu



Liittynyt: 19 Hel 2013
Viestejä: 328



LähetäLähetetty: Ma Tou 27, 2019 20:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kone saatu taas nippuun ja nokka sisäänajettua Cool. Taisi vihdoin tulla kuntoon, ainakin pikaisen koeajon perusteella hyvin ruopsuttelee. Enää ei pauku mihin sattuu ja tuntus vetävän.

Talven aikana tuli siis:
-purettua kannet kaksi kertaa
-läpättyä venttiilit
-kaasari huollettu
-teräsjakopää laitettu
-uusi kent cams V6T2 nokka, seuraajat ja venttiilinjouset.

Laitoin myös etuoviin uudenkarhat säälistat ikkunan alareunaan ja tilasin madalluspalat. Katsellaan näitä myöhemmin. Leimalle ei tunnu muuta estettä olevan, kuin töötti oli pimentynyt seisonnan aikana.. Taitaa olla viiksessä vika.

Kiitos jeesanneille!

Nyt on tallilla brittifordien juhlaa. Broidin projekti -69 cortina.






_________________
Rok Rok
Taunus -82
Capri -70 2.8 projekti
http://ardhu.kuvat.fi/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1494
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Ma Tou 27, 2019 21:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hienoa auto taas kunnossa!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
ardhu



Liittynyt: 19 Hel 2013
Viestejä: 328



LähetäLähetetty: Pe Tou 31, 2019 21:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Möhkö kirjoitti:
Hienoa auto taas kunnossa!


Tänään leimattu huomautuksitta Cool
_________________
Rok Rok
Taunus -82
Capri -70 2.8 projekti
http://ardhu.kuvat.fi/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
ardhu



Liittynyt: 19 Hel 2013
Viestejä: 328



LähetäLähetetty: To Kes 13, 2019 17:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tähän pitäisi rakennella kunnollinen putkisto. Nyt on 2"peltisatseilta Y-haaraan, josta loppu yhdellä 2,5" röörillä, kahdella läpivirtausvaimentajalla. Äänet sinänsä kivat, mutta kyllä se on liian kovaääninen ja kumiseva.

Harmi kun mk1 orggisputkistoja ei saa mistään kohtuu rahaan. En kuitenkaan haluaisi tuhota takahelmaa tuplaulostuloille.

Täytyy rakennella jotain. Voisi kuvitella että melko hyvän saisi, kun korvaisi ensimmäisen vaimentajan jollain kammioänkällä ja perään sitten nykyinen läpivirtausvaimentaja.
_________________
Rok Rok
Taunus -82
Capri -70 2.8 projekti
http://ardhu.kuvat.fi/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Projektit Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... , 25, 26, 27  Seuraava
Sivu 26 Yht. 27

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen,
Päivittänyt, Lurttinen www.phpbbsuomi.com