Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko Suomen Ford Caprit
Caprikerhon keskustelufoorumi
 
 JäsenautotJäsenautot   OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mikä V8 menee; vääntäkää mulle rautalangasta
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Moottori
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Brenda



Liittynyt: 14 Hei 2006
Viestejä: 533



LähetäLähetetty: Pe Elo 10, 2012 20:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

onko Makossa pudotettu etupalkkia, vai onko ihan vakiopaikalla + matala öljypohja ?

Linkin jannu on survonut 429 koneen capriin ja pudottanut palkin, tuossakin varmasti eripohjalla saa konetta alemmas.
http://www.460ford.com/forum/showthread.php?t=150388
Yllättävän hyvin sivusuunnassa tilaa isolohkolla. Yhden nelikaksysin rempanneena, ei tullut sitä malmikasaa pyöritellessä ensimmäisenä mieleen laittaa sellaista capriin Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot Käy lähettäjän sivustolla
jouni



Liittynyt: 28 Huh 2006
Viestejä: 414
Paikkakunta: Kuopio


LähetäLähetetty: Pe Elo 10, 2012 21:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pikkulohko menee hyvin Capriin fox-koppaisen öljypohjalla, eli jossa on pikkusumppu edessä ja iso takana.

Juu, kyllähän tuollaista 385-sarjaista pyöritellessä tietää, miksi sitä sanotaan isolohkoksi Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
poikelin



Liittynyt: 26 Huh 2006
Viestejä: 1022
Paikkakunta: Helsinki


LähetäLähetetty: Ke Elo 29, 2012 07:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuolla vois olla kaupan 302 + T5

http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?f=17&t=11455
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
hessu75



Liittynyt: 08 Syy 2006
Viestejä: 715
Paikkakunta: Espoo


LähetäLähetetty: Ke Elo 29, 2012 07:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos,

Pitää kysellä asiasta myyjältä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hessu75



Liittynyt: 08 Syy 2006
Viestejä: 715
Paikkakunta: Espoo


LähetäLähetetty: Pe Elo 31, 2012 05:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Persus!

Ehti mennä näköjään se 302 projekti kone ko myyjällä jo.

Varmaan kantsii tonne foorumille laittaa osto ilmoitus...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jussi



Liittynyt: 23 Hei 2006
Viestejä: 9



LähetäLähetetty: La Syy 01, 2012 09:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ootko tuota kysynyt?

http://www.suomencaprit.fi/foorumi/viewtopic.php?t=2658
_________________
-75 taunus coupe
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
hessu75



Liittynyt: 08 Syy 2006
Viestejä: 715
Paikkakunta: Espoo


LähetäLähetetty: La Syy 01, 2012 14:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Liian pieniä koneita Evil or Very Mad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1506
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Ke Syy 12, 2012 15:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.nettiauto.com/ford/capri/4173706

katos taas tuo myynnissä Razz ehkä topickin tekijää kiinnostaa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
hessu75



Liittynyt: 08 Syy 2006
Viestejä: 715
Paikkakunta: Espoo


LähetäLähetetty: Ke Syy 12, 2012 15:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä en vaan tajua tuota sen hintapyyntiä???
20keur on aivan aivan liikaa, vaikka ois mitä uutta hi-po palikkaa.

Tollasen moottorin saa ns crate moottorina jenkeistä noin 2000-3000 euroon, kun on vähän viitseliäs.
Tuon koppasen Caprin ostaa vaikka umpi ruostuneena ja jos on intoa niputtaa sen hitsaamalla kuntoon.
Paperillisen saa varmaan parilla sataa, kun kohdalle sattuu.

10keur tosta vois maksaa.

Tyätunnit tietysti on sitten toinen juttu, mutta ei niistä maksa kukaan toiselle. Ainakaan itse en maksaisi. Paljoa.

Sanonta menee, ei se tyhmä ole joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Ja, se lause, että ei saa muka rahallakaan tehtyä, on aivan kukkua. Tää omistaja luulee taas liikaa.

Mä olen ehkä yhden motin onnistumassa ostamaan Overdriven kautta, jos se myyjä nyt vain viitsisi vastata, prkl.
Itse huoltaa ja laittaa kuntoon, niin saan ehkä 800 euroon toimivan motin.
Vaihdan vaan turbiinin tilalle vauhtipyörän ja kytkinkopan, niin saan vaikka Tremecin tai jonkun muun vastaavan hyvän manuaalilootan perään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nyrkkipajaracing



Liittynyt: 18 Mar 2007
Viestejä: 16
Paikkakunta: Mikkeli


LähetäLähetetty: To Hei 11, 2019 11:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jaahas, elvytetäämpä keskustelua, jos täällä ny enää kukaan capreja harrastaa, kysymys olis tämmönen, kuulin kauttarantain että nyt olisi uusien rakentelusäännösten myötä helpompi mk1:n muutoskatsastuksella v8 saada voimanlähteeksi, pitäneekö paikkansa? mihin malliin verrataan RS3100, vai onko jossain ausseissa tehty jotain mörkömoottorista versiota, perana ei kait käy vertailumalliksi vieläkään.
Mitä itse pikkuisen googlettelin niin 221 taitais mennä painon, tehon, ja kuutioiden suhteen, jos saa RS 3100 käyttää verrokkina, ja jos näin on, onko tietoa mistä kannattaisi kysellä eroavaisuuslappuja ko. mallista.
Muutoinkin jos jollain on samanmoinen projekti menossa niin olisi ihan kiva kuulla millaisia sudenkuoppia matkalla eteen tulee.
Itselle tällähetkellä aika tekemätön paikka lähteä hakemaan poikkeuslupia, johtuen projektin statuksesta joka on "ikuisuus", viimeaikoina keskittynyt lähinnä ruostekorjauksiin, joita yllättäen tuntuu riittävän, eli saattaa vaihtua autokin jos vaan sattuu sopiva aihio kohdalle.

Kiitos, ja anteeksi...
_________________
Eihä se toemi, vua, suapha sitä kokkeilla
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1506
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: To Hei 11, 2019 15:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Erikosluopaa jos haet niin sillä saat ainankin 302 moottorin laitettua taitaa olla 2-3 Suomessa sellaisia.

221 moottoreita onkin varmaan laitettu useampi mutta eria asia onko niitä liikenteessä enään.

Tais olla nämä vaatimuksena
-Ohjaustehostin
-Jarrut pitää olla paremmat 260+mm jäähdytettynä varmaan riittää, oisko ollu että levyt pitää olla takanakin? (org. levyt tais olla 247mm ilman jäähdytystä.)
-Akselimassa ei saa ylittyä, vaatiin akun siirtämistä peräkonttiin ja alumiinia osia keulille. Kannet, syyläri.
- Todennäköisesti pitää katsastaa kaksi paikkaiseksi (painon takia).
-En tiedä mutta jotkut muuttaneet 5 pulttiselle jaoelle navat oisko tarpeen? Mustangissa 4 pulttiset on 6-koneisia yleennsä ja 5 pulttiset v8 moottorisia. Teho vaatimuksena taita olla max 188 heppaa tai sellaista voit laskea myös 160 heppaa + 25%.
-Jotkut katsastustus miehet saattaa vaatia myös ns gaz tyyppisiä etutolppia niissä on sellaiset kolmiolisätuet eteen.
-Etutolppat pitää olla vahvistettu ns. hd pelleillä siis tuplavahvikkeet personin ympärillä, Suomi autoissa taitaa olla melkein kaikissa tämä mutta englannnin malleissa ei ole kuin ralliautoissa.


Mutta sanotaan että paino ja tila on ne ongelmat. Ohjaustehostin on vaatimuksena koska keula painaa paljon enemmän jolloin ohjaus muuttuu jäykemmäksi. Jos saat tehon pysymään pienenä niin joku täys-alumiini kasi vois olla painon osalta paras.

Jos hakee lupia niin tais olla 25% isompi moottori sai olla ja 25% isompi teho kuin vertailu mallissa tai sitten 20% noh kuitenkin. Sitten jos hakee erikoislupaa niin siellä tais olla 7kg/kw raja ja siellä kannattaa vetää overiksi jarrut yms. esim 290mm etulevyt ja 270mm jäähdytetyt taakse niin todennäköisemmin saat luvat. Samalla etutolpat kun vaihdat ja perustelet että on vahvemmat kuin alunperin niin auttaa asiaan.

Vesivehmaan kiihdytyspäivillä nyt 3x törmänny 221 moottorilla olevaan mattamustaa Mk1 Capriin automaatilla. Ajelee jotain 14.5s/400m aikoja sillä. Hieman karski tekele kyllä mutta kilvissä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
RiSa
Site Admin


Liittynyt: 05 Tam 2007
Viestejä: 339
Paikkakunta: Laukaa


LähetäLähetetty: Pe Hei 12, 2019 21:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei tuonut uudet säädökset helpotuksia Caprin tekniikan vaihtoihin. RS3100 tilavuuden ja painon puolesta ja RS2600 taisi tehoissa olla pari heppaa parempi. Vertailumoottoritodistusta voi kysyä palvelut@ford.com osoitteesta. Toki muutenkin sen voi todistaa tai ainakin aikaisemmin oli mahdollista. 221 kuutiotuumaiseen taitaa riittää ihan 3000 caprikin. Roverin 221 alumiinikasejahan on pari taidettu laittaa Capreihinin, niitäkin kun on sopivan matala tehoisina.

Tilavuutta saa olla 3091 cm3 +25% ja tehoa 150+20%. Painoa jos tulee paljon lisää niin voi tosiaan joutua akun siirtämään takakonttiin ja mahdollisesti muutoskatsastamaan yhden istuma paikan pois jolla saa 75 kg vapautettua.
_________________
May the FORD be with you

Capri 2.9 24V GT -70
Transit -74 "Harso"
Taunus 1.6 L -77
Scorpio 2.9 24V Cosworth Ghia -93
Mondeo ST220 -06
Fiesta Sport Van -13
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1506
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: La Hei 13, 2019 14:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiSa kirjoitti:
Ei tuonut uudet säädökset helpotuksia Caprin tekniikan vaihtoihin. RS3100 tilavuuden ja painon puolesta ja RS2600 taisi tehoissa olla pari heppaa parempi. Vertailumoottoritodistusta voi kysyä palvelut@ford.com osoitteesta. Toki muutenkin sen voi todistaa tai ainakin aikaisemmin oli mahdollista. 221 kuutiotuumaiseen taitaa riittää ihan 3000 caprikin. Roverin 221 alumiinikasejahan on pari taidettu laittaa Capreihinin, niitäkin kun on sopivan matala tehoisina.

Tilavuutta saa olla 3091 cm3 +25% ja tehoa 150+20%. Painoa jos tulee paljon lisää niin voi tosiaan joutua akun siirtämään takakonttiin ja mahdollisesti muutoskatsastamaan yhden istuma paikan pois jolla saa 75 kg vapautettua.


2.8i on 160 heppaa. 160+20% =192 heppaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Nyrkkipajaracing



Liittynyt: 18 Mar 2007
Viestejä: 16
Paikkakunta: Mikkeli


LähetäLähetetty: Su Hei 14, 2019 11:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mites tuo moottorien vertailu menee, mallisarjan sisällähän noita moottorien tehoja ja painoja voi blandailla ristiin, mutta eikös 2.8i ole jo tuoreempien caprien hapatuksia?, vai katsotaanko nuo kaikki caprin mallit samaksi nykyään, vähän tyyliin cortinat&taunukset?
_________________
Eihä se toemi, vua, suapha sitä kokkeilla
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1506
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Su Hei 14, 2019 14:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyrkkipajaracing kirjoitti:
Mites tuo moottorien vertailu menee, mallisarjan sisällähän noita moottorien tehoja ja painoja voi blandailla ristiin, mutta eikös 2.8i ole jo tuoreempien caprien hapatuksia?, vai katsotaanko nuo kaikki caprin mallit samaksi nykyään, vähän tyyliin cortinat&taunukset?


Vertailutodistuksesta huomais erot kyllä. Ja sitten miten sitä etitään Mercury Caprissa on ollu 2.8 kaasari konetta amerikassa ja se on sama kuin Mk1 Capri. (Kaasari koneessa ei kyllä ole sitä 160 heppaa)

https://en.wikipedia.org/wiki/Mercury_Capri

Tehokkain, vertailu malli on Turbo Capri,
http://www.autowiki.fi/index.php/Ford_Capri_III#Capri_Turbo_1982

188 heppaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Moottori Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 3 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen,
Päivittänyt, Lurttinen www.phpbbsuomi.com