Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
jouni
Liittynyt: 28 Huh 2006 Viestejä: 414 Paikkakunta: Kuopio
|
Lähetetty: Su Hei 14, 2019 20:04 Viestin aihe: |
|
|
Mk1 ja mk2/3 ei katsota samaksi mallisarjaksi.
Ohjaustehostin ei ole edellytys esim. 302 V8 poikkeusluvalle.
Tila ei ole Caprissa ongelma. Fordin 302 windsor mahtuu helposti. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Nyrkkipajaracing
Liittynyt: 18 Mar 2007 Viestejä: 16 Paikkakunta: Mikkeli
|
Lähetetty: Ma Hei 15, 2019 09:07 Viestin aihe: |
|
|
Juu, tätä vähän uumoilinkin, että eivät ole samaa mallisarjaa, ohjaustehostimen meinasin kyllä värkätä, mallia sähköinen, jonka adoptoin opel corsasta
Jarrut varmaan tulee rakenneltua sitten niistä kilkkeistä mitä satuu vastaan tulemaan, oletettavasti linjalta mondeo, turbovolvo, sierracosworth, ehkä jopa taas opelistakin jotain adoptoidaan (g astrassa on meinaan mainiot takajarrusatulat, noin niinku vinkkinä)
Mutta kuten tuossa alkuun mainitsin, tää on tällähetkellä ikuisuusprojekti statuksella oleva keissi, joka siirtyy vähänväliä taka-alalle muka tärkeempien asioiden tieltä...
intoa tietty tulee aina sitämukaa kun sattuu löytämään jonkun käypäsen osan joka edistää hiukkasen valmistumista.
seuraavaksi se olisi kai koitettava moottori/vaihteisto jostain löytää, taitaa vaan olla harvassa 221, mutta ei tässä jäniksen selässä olla, kattellaan ja kuulostellaan... Tälläviikolla pitäs koittaa tehdä pyhiinvaellusmatka mk1 caprien hautausmaallekin, jos sieltä jotain käyttökelpoista pikkutilpehööriä löytys, en siellä vuosiin ole käynyt, niin saa nähdä miten ajan hammas on raatoihin vaikuttanut, puolenkymmentä raatoa siellä viimeiks oli kun kävin, eikä kovin hyvässä kunnossa olleet sillonkaan, yhestä irrottelin uudet takapyöränkaaret, oli joku pisteillä täppiny kiinni, ni taltalla ja vasaralla helposti irtosvat, ja toisesta sain virheettömät ovet matkaan. _________________ Eihä se toemi, vua, suapha sitä kokkeilla |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
RiSa Site Admin
Liittynyt: 05 Tam 2007 Viestejä: 339 Paikkakunta: Laukaa
|
Lähetetty: Ma Hei 15, 2019 20:25 Viestin aihe: |
|
|
Möhkö kirjoitti: |
2.8i on 160 heppaa. 160+20% =192 heppaa. |
Kuten jouni jo totesi niin mk1 ja mk2 ei ole samaa mallisarjaa, joten 2.8i ja mk3 Turbo ei mk1 tapauksessa kelpaa verrokiksi.
Myöskään jenkkien 2.8 Mercurysta ei ole hyötyä koska tehoa on vain 105 hv. _________________ May the FORD be with you
Capri 2.9 24V GT -70
Transit -74 "Harso"
Taunus 1.6 L -77
Scorpio 2.9 24V Cosworth Ghia -93
Mondeo ST220 -06
Fiesta Sport Van -13 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
RiSa Site Admin
Liittynyt: 05 Tam 2007 Viestejä: 339 Paikkakunta: Laukaa
|
Lähetetty: Ma Hei 15, 2019 20:36 Viestin aihe: |
|
|
Nyrkkipajaracing kirjoitti: | Jarrut varmaan tulee rakenneltua sitten niistä kilkkeistä mitä satuu vastaan tulemaan, oletettavasti linjalta mondeo, turbovolvo, sierracosworth, ehkä jopa taas opelistakin jotain adoptoidaan (g astrassa on meinaan mainiot takajarrusatulat, noin niinku vinkkinä) | Jarrujen pitää sitten olla tarkoitettu vähintään saman tehoiseen ja painoiseen autoon.
Nyrkkipajaracing kirjoitti: | Tälläviikolla pitäs koittaa tehdä pyhiinvaellusmatka mk1 caprien hautausmaallekin, jos sieltä jotain käyttökelpoista pikkutilpehööriä löytys, en siellä vuosiin ole käynyt, niin saa nähdä miten ajan hammas on raatoihin vaikuttanut, puolenkymmentä raatoa siellä viimeiks oli kun kävin, eikä kovin hyvässä kunnossa olleet sillonkaan, yhestä irrottelin uudet takapyöränkaaret, oli joku pisteillä täppiny kiinni, ni taltalla ja vasaralla helposti irtosvat, ja toisesta sain virheettömät ovet matkaan. |
Missäs päin tämä hautausmaa sijaitsee? _________________ May the FORD be with you
Capri 2.9 24V GT -70
Transit -74 "Harso"
Taunus 1.6 L -77
Scorpio 2.9 24V Cosworth Ghia -93
Mondeo ST220 -06
Fiesta Sport Van -13 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Nyrkkipajaracing
Liittynyt: 18 Mar 2007 Viestejä: 16 Paikkakunta: Mikkeli
|
Lähetetty: Ke Hei 17, 2019 08:35 Viestin aihe: |
|
|
Raatojen omistaja on sellainen omanlaisensa persoona, niin en oikein vielä arvaa avata tarkempaa sijaintia, ennenkuin keskustelen asiasta hänen kanssaan, välillä niistä on saanut käydä osia purkamassa kolikkobudjetilla, toisinaan taas olleet jonkinsortin tunnearvossa, mutta kunhan saan aikaiseksi käydä paikalla, otan asian puheeksi, kaikkien etuhan se olisi saada ne vähälukuiset varaosat kiertoon, jos jollain niitä sattuu nurkissa olemaan.
Ilmoittelen sitten vaikka yv:llä yhteystiedot halukkaille jos hänelle osakauppa käy. _________________ Eihä se toemi, vua, suapha sitä kokkeilla |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Teme83
Liittynyt: 06 Kes 2006 Viestejä: 92 Paikkakunta: Humalanpohja
|
Lähetetty: Ke Syy 18, 2019 15:40 Viestin aihe: |
|
|
Nyrkkipajaracing kirjoitti: | Juu, tätä vähän uumoilinkin, että eivät ole samaa mallisarjaa, ohjaustehostimen meinasin kyllä värkätä, mallia sähköinen, jonka adoptoin opel corsasta
|
Kannattaa ettiä b corsan tehostin, on pienempi mitä c corsassa. Ainakin mk2:seen oli tosi tiukka sovittaa sähkönen tehostin.
Nyttenhä pitäs rakentelun hieman helpottua vuodenvaihteessa, tilavuusrajotukset poistuu ja viritys tehopainosuhteen mukaan. _________________ Capri mkII -78
Finmar 19DC
Suzuki Gr650 -85 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|