Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko Suomen Ford Caprit
Caprikerhon keskustelufoorumi
 
 JäsenautotJäsenautot   OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mikä V8 menee; vääntäkää mulle rautalangasta
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Moottori
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
jouni



Liittynyt: 28 Huh 2006
Viestejä: 414
Paikkakunta: Kuopio


LähetäLähetetty: Su Hei 14, 2019 20:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mk1 ja mk2/3 ei katsota samaksi mallisarjaksi.

Ohjaustehostin ei ole edellytys esim. 302 V8 poikkeusluvalle.

Tila ei ole Caprissa ongelma. Fordin 302 windsor mahtuu helposti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nyrkkipajaracing



Liittynyt: 18 Mar 2007
Viestejä: 16
Paikkakunta: Mikkeli


LähetäLähetetty: Ma Hei 15, 2019 09:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu, tätä vähän uumoilinkin, että eivät ole samaa mallisarjaa, ohjaustehostimen meinasin kyllä värkätä, mallia sähköinen, jonka adoptoin opel corsasta
Jarrut varmaan tulee rakenneltua sitten niistä kilkkeistä mitä satuu vastaan tulemaan, oletettavasti linjalta mondeo, turbovolvo, sierracosworth, ehkä jopa taas opelistakin jotain adoptoidaan (g astrassa on meinaan mainiot takajarrusatulat, noin niinku vinkkinä)
Mutta kuten tuossa alkuun mainitsin, tää on tällähetkellä ikuisuusprojekti statuksella oleva keissi, joka siirtyy vähänväliä taka-alalle muka tärkeempien asioiden tieltä...
intoa tietty tulee aina sitämukaa kun sattuu löytämään jonkun käypäsen osan joka edistää hiukkasen valmistumista.
seuraavaksi se olisi kai koitettava moottori/vaihteisto jostain löytää, taitaa vaan olla harvassa 221, mutta ei tässä jäniksen selässä olla, kattellaan ja kuulostellaan... Tälläviikolla pitäs koittaa tehdä pyhiinvaellusmatka mk1 caprien hautausmaallekin, jos sieltä jotain käyttökelpoista pikkutilpehööriä löytys, en siellä vuosiin ole käynyt, niin saa nähdä miten ajan hammas on raatoihin vaikuttanut, puolenkymmentä raatoa siellä viimeiks oli kun kävin, eikä kovin hyvässä kunnossa olleet sillonkaan, yhestä irrottelin uudet takapyöränkaaret, oli joku pisteillä täppiny kiinni, ni taltalla ja vasaralla helposti irtosvat, ja toisesta sain virheettömät ovet matkaan.
_________________
Eihä se toemi, vua, suapha sitä kokkeilla
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiSa
Site Admin


Liittynyt: 05 Tam 2007
Viestejä: 339
Paikkakunta: Laukaa


LähetäLähetetty: Ma Hei 15, 2019 20:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Möhkö kirjoitti:

2.8i on 160 heppaa. 160+20% =192 heppaa.


Möhkö kirjoitti:
Vertailutodistuksesta huomais erot kyllä. Ja sitten miten sitä etitään Mercury Caprissa on ollu 2.8 kaasari konetta amerikassa ja se on sama kuin Mk1 Capri. (Kaasari koneessa ei kyllä ole sitä 160 heppaa)

https://en.wikipedia.org/wiki/Mercury_Capri

Tehokkain, vertailu malli on Turbo Capri,
http://www.autowiki.fi/index.php/Ford_Capri_III#Capri_Turbo_1982

188 heppaa.

Kuten jouni jo totesi niin mk1 ja mk2 ei ole samaa mallisarjaa, joten 2.8i ja mk3 Turbo ei mk1 tapauksessa kelpaa verrokiksi.

Myöskään jenkkien 2.8 Mercurysta ei ole hyötyä koska tehoa on vain 105 hv.
_________________
May the FORD be with you

Capri 2.9 24V GT -70
Transit -74 "Harso"
Taunus 1.6 L -77
Scorpio 2.9 24V Cosworth Ghia -93
Mondeo ST220 -06
Fiesta Sport Van -13
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
RiSa
Site Admin


Liittynyt: 05 Tam 2007
Viestejä: 339
Paikkakunta: Laukaa


LähetäLähetetty: Ma Hei 15, 2019 20:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyrkkipajaracing kirjoitti:
Jarrut varmaan tulee rakenneltua sitten niistä kilkkeistä mitä satuu vastaan tulemaan, oletettavasti linjalta mondeo, turbovolvo, sierracosworth, ehkä jopa taas opelistakin jotain adoptoidaan (g astrassa on meinaan mainiot takajarrusatulat, noin niinku vinkkinä)
Jarrujen pitää sitten olla tarkoitettu vähintään saman tehoiseen ja painoiseen autoon.

Nyrkkipajaracing kirjoitti:
Tälläviikolla pitäs koittaa tehdä pyhiinvaellusmatka mk1 caprien hautausmaallekin, jos sieltä jotain käyttökelpoista pikkutilpehööriä löytys, en siellä vuosiin ole käynyt, niin saa nähdä miten ajan hammas on raatoihin vaikuttanut, puolenkymmentä raatoa siellä viimeiks oli kun kävin, eikä kovin hyvässä kunnossa olleet sillonkaan, yhestä irrottelin uudet takapyöränkaaret, oli joku pisteillä täppiny kiinni, ni taltalla ja vasaralla helposti irtosvat, ja toisesta sain virheettömät ovet matkaan.

Missäs päin tämä hautausmaa sijaitsee?
_________________
May the FORD be with you

Capri 2.9 24V GT -70
Transit -74 "Harso"
Taunus 1.6 L -77
Scorpio 2.9 24V Cosworth Ghia -93
Mondeo ST220 -06
Fiesta Sport Van -13
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Nyrkkipajaracing



Liittynyt: 18 Mar 2007
Viestejä: 16
Paikkakunta: Mikkeli


LähetäLähetetty: Ke Hei 17, 2019 08:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Raatojen omistaja on sellainen omanlaisensa persoona, niin en oikein vielä arvaa avata tarkempaa sijaintia, ennenkuin keskustelen asiasta hänen kanssaan, välillä niistä on saanut käydä osia purkamassa kolikkobudjetilla, toisinaan taas olleet jonkinsortin tunnearvossa, mutta kunhan saan aikaiseksi käydä paikalla, otan asian puheeksi, kaikkien etuhan se olisi saada ne vähälukuiset varaosat kiertoon, jos jollain niitä sattuu nurkissa olemaan.
Ilmoittelen sitten vaikka yv:llä yhteystiedot halukkaille jos hänelle osakauppa käy.
_________________
Eihä se toemi, vua, suapha sitä kokkeilla
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Teme83



Liittynyt: 06 Kes 2006
Viestejä: 92
Paikkakunta: Humalanpohja


LähetäLähetetty: Ke Syy 18, 2019 15:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyrkkipajaracing kirjoitti:
Juu, tätä vähän uumoilinkin, että eivät ole samaa mallisarjaa, ohjaustehostimen meinasin kyllä värkätä, mallia sähköinen, jonka adoptoin opel corsasta

Kannattaa ettiä b corsan tehostin, on pienempi mitä c corsassa. Ainakin mk2:seen oli tosi tiukka sovittaa sähkönen tehostin.

Nyttenhä pitäs rakentelun hieman helpottua vuodenvaihteessa, tilavuusrajotukset poistuu ja viritys tehopainosuhteen mukaan.
_________________
Capri mkII -78
Finmar 19DC
Suzuki Gr650 -85
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Moottori Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Sivu 4 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen,
Päivittänyt, Lurttinen www.phpbbsuomi.com