Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko Suomen Ford Caprit
Caprikerhon keskustelufoorumi
 
 JäsenautotJäsenautot   OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Fordin 289 tai 302 V8 Capriin?
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Moottori
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
jkharleyd



Liittynyt: 28 Elo 2010
Viestejä: 2
Paikkakunta: Hellsinki


LähetäLähetetty: La Elo 28, 2010 12:48    Viestin aihe: Fordin 289 tai 302 V8 Capriin? Vastaa lainaamalla viestiä

Moi.
Rekisteröidyin just eikä omistuksessa vielä ole mitään Capria, mutta kiinnostaisi hankkia lähivuosina.
Kiinnostukseen suuresti vaikuttaa kysymykseni:
Sopisiko Capriin (kaikki "sarjat" kiinnostavat, eniten ehkä MkI ja MkII) Fordin pikkulohko-V8?
Vai pitäisikö tehdä suuriakin muutoksia konehuoneeseen, tulipeltiin jne. jne.?
Onko tällaista mitään (käytännön) mahdollisuuksia saada kilpiin/pysymään kilvissä? Tosin tämä ei ole mikään ongelma; voisin ajella myös "puuhakilvillä" (tarrakilvilläkin)..

Nimim. Täysi idiootti Capreista..., ainakin vielä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1419
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: La Elo 28, 2010 13:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onhan noita myytävänäkin V8 capreja suoraan, mutta hintaa tulee olemaan kattopas sellanen kuin perana capri. Kyllä noihin saa laitettua v8;nkin mutta ite en laittais... painaa sen verran paljo, ahtamalla saat paremmat tehot.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
isoatlas



Liittynyt: 26 Huh 2006
Viestejä: 523
Paikkakunta: Suonenjoki


LähetäLähetetty: La Elo 28, 2010 15:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Fordin 221cid kasin saa laittaa ihan suoraan muutoskatsastuksella Capriin, ei isompaa ilman poikkeuslupaa.


Möhkö kirjoitti:
Kyllä noihin saa laitettua v8;nkin mutta ite en laittais... painaa sen verran paljo, ahtamalla saat paremmat tehot.


Fordin pikkulohko kaikilla mahdollisilla alumiiniosilla on kevyempi kuin vaikka 3,0 essex...että se siitä painavuudesta.

Kyllä ainakin minä ajelisin mielummin v8:lla kuin jollakin föönitetyllä nelosella...
_________________
Capri 3000 "GT"L -73
Escort 1300 -69
Escort 1300 > 2000 V6 Estate Automatic -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Sierra 2.8 GL -83
Torino Brougham -70
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1419
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: La Elo 28, 2010 17:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tarkistin asian perana painaa 9kiloa enemmän alumiinisten osienkin kanssa... joten jos laitat jostain muusta autosta sen moottorin voi olla että painaa vielä enemmän..

Ja mitä tulee tulee v8... se vie tehoon nähen sairaasti bensaa... v6 koneesta saa aika helposti sen 300 heppaa irti... Täytyy myöntää että onhan se parempi ääninen mutta se taas on ihan mielipide asia.

Lainattuna

"The key to fitting the V8 engine into the Capri was in the modification of the steering, and for this purpose, a special rack was made to Basil Green specification which mounted behind the engine. Brakes were standard, with harder pads for the front discs, and suspension is lowered 1 ½ inches all round, with stronger coils to compensate for the small increase in weight."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
isoatlas



Liittynyt: 26 Huh 2006
Viestejä: 523
Paikkakunta: Suonenjoki


LähetäLähetetty: La Elo 28, 2010 18:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei ole Peranassa esim. alumiinisia kansia...tuskin on muuta kuin imari ja vesipumppu.

Razorass tietää tarkemmin nämä painoerot, sen Granada keveni muistaakseni 70kg kun keventi kasia aluosilla ja aikaisemmin oli essex.

Ja se on ihan sama paljonko syö bensaa, köyhät valittaa siitä.
_________________
Capri 3000 "GT"L -73
Escort 1300 -69
Escort 1300 > 2000 V6 Estate Automatic -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Sierra 2.8 GL -83
Torino Brougham -70


Viimeinen muokkaaja, isoatlas pvm La Elo 28, 2010 19:01, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
poikelin



Liittynyt: 26 Huh 2006
Viestejä: 1022
Paikkakunta: Helsinki


LähetäLähetetty: La Elo 28, 2010 18:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mkI 302 rautakansilla 1079kg.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
jouni



Liittynyt: 28 Huh 2006
Viestejä: 405
Paikkakunta: Kuopio


LähetäLähetetty: Su Elo 29, 2010 18:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvin mahtuu 221-302 Caprin konehuoneeseen ilman korimuutoksia ja esim. Fox-koppaisen Mustangin öljypohjalla ilman mitään etupalkki/hammastankomuutoksia. Tilaa on sivusuunnassa jopa paremmin, kuin 64-68 Mustangissa.

Painoa saa alsaosilla tolkuttomasti pois. 385-sarjaista isolohkoa (429 ja 460cid) kun pyörittelee, niin tajuaa hyvin kuinka kevyt ja kompakti Fordin pikkulohko todellisuudessa on.
_________________
Mustang Mach1 -71
Capri 2.8 injection Special -85
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkharleyd



Liittynyt: 28 Elo 2010
Viestejä: 2
Paikkakunta: Hellsinki


LähetäLähetetty: Su Elo 29, 2010 21:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No per(h)ana! Sehän kuullostaa lupaavalta, että pikkulohko-8 sopii ilman muutoksia, ilmeisesti mihinkään!

Itselläkin kokemusta 385-sarjalaisen (514cid) koneen koosta ja pyörittelystä Mustikassa..

Ja tiedoksenne syy, miksi tällaista V8-Capria suunnittelen: On tällä Mustang-puolella tullut jonkinverran tietämystä ameriikan 8:eista (nelikot tai kuusikot vaatisivat taas perehtymistä, aikaa, vaivaa jne.). Ne on myös varsin edullisia laittaa/virittää jne.
Painoa on tietysti enemmän, mutta "nothing beats cubic inches...", tehoa ja etenkin vääntöä saa rutkasti (eikä mielestäni silti tarvitse ns. loppuun asti virittää).
Ja tottakai, jos tällaista tekee/tekisi, aluosat (myös, kannet, imukansi jne.) kuuluvat asiaan.

Mites vaihdelaatikon kanssa on: Sopiiko sekin "heittämällä" (eli ilman muutoksia/peltitöitä kardaanitunneliin tai muuten pohjaan) pikkulohko-8:n kanssa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gratang



Liittynyt: 07 Syy 2006
Viestejä: 2
Paikkakunta: Lempäälä


LähetäLähetetty: Ke Syy 01, 2010 01:04    Viestin aihe: Re: Fordin 289 tai 302 V8 Capriin? Vastaa lainaamalla viestiä

jkharleyd kirjoitti:
Moi.
Rekisteröidyin just eikä omistuksessa vielä ole mitään Capria, mutta kiinnostaisi hankkia lähivuosina.
Kiinnostukseen suuresti vaikuttaa kysymykseni:
Sopisiko Capriin (kaikki "sarjat" kiinnostavat, eniten ehkä MkI ja MkII) Fordin pikkulohko-V8?
Vai pitäisikö tehdä suuriakin muutoksia konehuoneeseen, tulipeltiin jne. jne.?
Onko tällaista mitään (käytännön) mahdollisuuksia saada kilpiin/pysymään kilvissä? Tosin tämä ei ole mikään ongelma; voisin ajella myös "puuhakilvillä" (tarrakilvilläkin)..

Nimim. Täysi idiootti Capreista..., ainakin vielä.


Nyt JKHarley osuit asian ytimeen!
Isolohko Musseja on kaikki nähny! Myös minäkin... Smile
Mutta Caprit kiinnostaa...tai mulla on vaan Granada... ;(
Ennen näitä sai kilpiin v8 mutta se oli ennen -96.
_________________
Mustang -67 Fastback 289cid V8 +C4
Mustang -99 GT Coupe 4.6L V8 + T45BW
LTD Crown Victoria -85 302cid V8 + AOD
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
Arska



Liittynyt: 03 Kes 2006
Viestejä: 6
Paikkakunta: Kangasala


LähetäLähetetty: Su Syy 19, 2010 20:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Heh, ensin kaikkiin entisiin MK1 Escort kuskeihin törmää Mustang foorumilla ja nyt näköjään rupee oleen täälläkin monta tuttua huutelemassa musse puolelta... Laughing Laughing
Terveisin: JXA-26
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1419
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: La Tou 14, 2011 11:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkharleyd kirjoitti:
No per(h)ana! Sehän kuullostaa lupaavalta, että "nothing beats cubic inches...", tehoa ja etenkin vääntöä saa rutkasti?


Tutulla oli viritetty v8 ei ollu mitään eloa alle 3000 kierroksen ja kulutus oli 70 litraa sataselle, joten en tiedä onko tossa kauheesti järkee.... Tosin tehoa oli varmaan joku yli 500 pollea, koska ajeli noin kympinaikoja painavalla autolla. Ehkä johonkin kisakäyttöön sopii mutta ei tollasella viiti lähtee edes cruising ajolle, koska menee tankkillinen kahdessa tunnissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
esa



Liittynyt: 26 Tou 2006
Viestejä: 212



LähetäLähetetty: La Tou 14, 2011 16:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Möhkö kirjoitti:
jkharleyd kirjoitti:
No per(h)ana! Sehän kuullostaa lupaavalta, että "nothing beats cubic inches...", tehoa ja etenkin vääntöä saa rutkasti?


Tutulla oli viritetty v8 ei ollu mitään eloa alle 3000 kierroksen ja kulutus oli 70 litraa sataselle, joten en tiedä onko tossa kauheesti järkee.... Tosin tehoa oli varmaan joku yli 500 pollea, koska ajeli noin kympinaikoja painavalla autolla. Ehkä johonkin kisakäyttöön sopii mutta ei tollasella viiti lähtee edes cruising ajolle, koska menee tankkillinen kahdessa tunnissa.


tainu olla säädöt pahasti metsässä! ja turbiini 3000 stall speedillä ja matka ystävällisellä yliviiden välityksellä. eikä se hylsy kovin painava voinut olla JOS kulkenut kympin aikoja?
kyllä 10 aikoja liikkuva laite kulkee matka ajossa pienemmälläkin polttoaine määrällä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
jouni



Liittynyt: 28 Huh 2006
Viestejä: 405
Paikkakunta: Kuopio


LähetäLähetetty: La Tou 14, 2011 18:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kieltämättä oli nyt Möhköllä vähän kärjistetty esimerkki... Rolling Eyes Vaihtoehtona voisi heittää erään 5.0 twinturbon, joka kulki matkaa alle Cosworth Sierran kulutuksen. Tänä kesänä tod. näk. jopa himpun vähemmällä ja voimaa lienee suljetun alueen säädöillä reilu satakunta kaakkia enemmän, kuin tuossa Möhkön mainitsemassa. Ja vääntää alhaalta ja on heti hereillä.

Näitähän voi tehdä monella tavalla.
_________________
Mustang Mach1 -71
Capri 2.8 injection Special -85
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Brenda



Liittynyt: 14 Hei 2006
Viestejä: 533



LähetäLähetetty: La Tou 14, 2011 20:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ainahan voi turvautua viimeisimpään teknologiaan jos vanhojen malmikasojen kulutukset huimaa Very Happy
esim. tässäkään ei paha 9.8L/100km keskikulutus
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot Käy lähettäjän sivustolla
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1419
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: La Tou 14, 2011 22:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Puhuinkin kasikoneiden virittämisestä, ahtamatta........ ja vanhasta 8 -koneeesta, viritysnokat, peltipakosarjat, alumiinilohko jne.... Pontiac firebird oli kysyseessä. Koneen kokoa en tarkalleen muista, Caprin pellin alle ei taida joku viiden litran kasi mahtua edes turbiini ahtimien kanssa, tosin en mene vannomaan Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Moottori Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Sivu 1 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen,
Päivittänyt, Lurttinen www.phpbbsuomi.com