Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko Suomen Ford Caprit
Caprikerhon keskustelufoorumi
 
 JäsenautotJäsenautot   OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

-73 Facelift Remontti & mod
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, ... 33, 34, 35  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Projektit
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
esa



Liittynyt: 26 Tou 2006
Viestejä: 211



LähetäLähetetty: To Mar 25, 2010 22:26    Viestin aihe: 73 Vastaa lainaamalla viestiä

mull on 7x15 et 13 ja hyvin mahtuu! en tiedä teidän hipo tolpista?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1533
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: To Mar 25, 2010 22:55    Viestin aihe: Re: 73 Vastaa lainaamalla viestiä

esa kirjoitti:
mull on 7x15 et 13 ja hyvin mahtuu! en tiedä teidän hipo tolpista?


205 renkailla ei mahdu 7 tuumaa leveet eteen jollei laita levikkeitä, en tiedä onko sulla levikkeet tai jotain...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
razorass



Liittynyt: 01 Tou 2006
Viestejä: 296



LähetäLähetetty: Pe Mar 26, 2010 10:06    Viestin aihe: Re: 73 Vastaa lainaamalla viestiä

Möhkö kirjoitti:
esa kirjoitti:
mull on 7x15 et 13 ja hyvin mahtuu! en tiedä teidän hipo tolpista?


205 renkailla ei mahdu 7 tuumaa leveet eteen jollei laita levikkeitä, en tiedä onko sulla levikkeet tai jotain...


Kyllä mahtuu, ilman levikkeitä. Ykköseen menee 7" eteen ja 8" taakse helposti.
_________________
Ford Sierra mk1 V8
Jaguar XJ6 S1 V8
Jaguar XJ6 4.0
Porsche 944S1
Porsche 356 Speedster Replica
Porsche Cayenne Turbo
BMW e38 750i
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1533
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: La Mar 27, 2010 20:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taas on viikko pulkassa. - Viikko 47 -

Nyt on autotallia vähän tongittu taas vanhoja periä kateltu ja uusia ongelmia saatu. Paljon on osia puhdisteltu ja pitäis puhdistella vielä lisää.

Nyt on Quaifen S75 irti pöydällä nurkkaan heittämistä vailla. Uuden lukkon kanssa tuli aikamoisia ongelmia kun tohon kerraan laittaa prässillä kiinni niin ei saa irti millään kaluja,,, tai noh jos jotain saa tollasen ihmeellisen ulosvetäjän missä 3-osaa. Hmmm mistäkähän moisen loihtis.

Näky olevan nytte välystä noin 13-15 sadasosamilliä välystä. Joten saman verran pitäis saada noilla zimmilevyillä säädettyä huhuh... Mistäs noita zimmilevyjä muutes saa hankittua? Ei mistään?

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
mERcy



Liittynyt: 19 Elo 2009
Viestejä: 18
Paikkakunta: Lappeenranta


LähetäLähetetty: Ma Mar 29, 2010 07:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Laakerikaupasta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
razorass



Liittynyt: 01 Tou 2006
Viestejä: 296



LähetäLähetetty: Ma Mar 29, 2010 10:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joko mulla on ollut hyvää tuuria tai muuta, mutta pari kertaa on sattunut quaifen lukko muutaman satkun päähän oikeasta välyksestä kun olen heittänyt suoraan vanhat shimmit avoimesta murikasta paikalleen.
_________________
Ford Sierra mk1 V8
Jaguar XJ6 S1 V8
Jaguar XJ6 4.0
Porsche 944S1
Porsche 356 Speedster Replica
Porsche Cayenne Turbo
BMW e38 750i
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1533
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Ma Mar 29, 2010 17:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

razorass kirjoitti:
Joko mulla on ollut hyvää tuuria tai muuta, mutta pari kertaa on sattunut quaifen lukko muutaman satkun päähän oikeasta välyksestä kun olen heittänyt suoraan vanhat shimmit avoimesta murikasta paikalleen.


Heh yks noista zimmilevyistä meni kasaan tossa irotuksen jälkeen, joten sitä ei kyllä kehtaa laittaa ja en tiedä onko aivan samanlaista tuolla valmiina.
Onneks on toi täydellinen peränpurku ohjeetossa korjaamokäsikirjassa siitä näkee just mitä osia ne käyttää tohon mutta ei taida saada niitä vehkeitä mistään ostettua.



Tollaseen tarvis ulosvetäjän ei kaks jalkasella pysty tosta irrottamaan jos ekalla yrittämällä ei onnistu shimmilevyjen laitto. Takana on Karpiolan tekemät erikoisteräs vetarit.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Brenda



Liittynyt: 14 Hei 2006
Viestejä: 533



LähetäLähetetty: Ti Mar 30, 2010 00:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

shimmejä voi käyttää myös ulkokoolin ja akseliputken välissä, niin ei tarvitse irroitella laakeria. Kopan levitystyökalulla murikka menee vasaroimatta paikalleen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot Käy lähettäjän sivustolla
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1533
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Ti Mar 30, 2010 18:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Brenda kirjoitti:
shimmejä voi käyttää myös ulkokoolin ja akseliputken välissä, niin ei tarvitse irroitella laakeria. Kopan levitystyökalulla murikka menee vasaroimatta paikalleen.


Shimmien sinne laittaminen saattaa rikkoa laakerit pitemmänpäälle, joten en varmaan kokeile sinne laittamista, on tässä aikaa laittaa vielä talvea jonkun aikaa ennen kuin tulee ja kevät ja caprin käyttöön oton aika. Ja eipä oo ollu pahemmin tarvetta vasaroidan paikalleen ihan käsineen se sinne menee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Brenda



Liittynyt: 14 Hei 2006
Viestejä: 533



LähetäLähetetty: Ti Mar 30, 2010 21:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Möhkö kirjoitti:
Brenda kirjoitti:
shimmejä voi käyttää myös ulkokoolin ja akseliputken välissä, niin ei tarvitse irroitella laakeria. Kopan levitystyökalulla murikka menee vasaroimatta paikalleen.


Shimmien sinne laittaminen saattaa rikkoa laakerit pitemmänpäälle, joten en varmaan kokeile sinne laittamista, on tässä aikaa laittaa vielä talvea jonkun aikaa ennen kuin tulee ja kevät ja caprin käyttöön oton aika. Ja eipä oo ollu pahemmin tarvetta vasaroidan paikalleen ihan käsineen se sinne menee.

perustele miksi hajottaa laakerit? Onhan volvoissakin ulkokoolin takana shimmit. Ja jos tasauspyörästön kotelon pystyy työntään käsin paikoilleen on poskilaakereiden esijännitys liian pieni.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot Käy lähettäjän sivustolla
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1533
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Ke Jou 01, 2010 21:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ei kellään ois tietoa mistä vois saada levikkeet (rs2600 malliset)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
razorass



Liittynyt: 01 Tou 2006
Viestejä: 296



LähetäLähetetty: To Jou 02, 2010 09:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Brenda kirjoitti:
Möhkö kirjoitti:
Brenda kirjoitti:
shimmejä voi käyttää myös ulkokoolin ja akseliputken välissä, niin ei tarvitse irroitella laakeria. Kopan levitystyökalulla murikka menee vasaroimatta paikalleen.


Shimmien sinne laittaminen saattaa rikkoa laakerit pitemmänpäälle, joten en varmaan kokeile sinne laittamista, on tässä aikaa laittaa vielä talvea jonkun aikaa ennen kuin tulee ja kevät ja caprin käyttöön oton aika. Ja eipä oo ollu pahemmin tarvetta vasaroidan paikalleen ihan käsineen se sinne menee.

perustele miksi hajottaa laakerit? Onhan volvoissakin ulkokoolin takana shimmit. Ja jos tasauspyörästön kotelon pystyy työntään käsin paikoilleen on poskilaakereiden esijännitys liian pieni.


Myös granadan perässä on shimmit ulkopuolella, ja monessa muussa. Mä olen lämmittänyt aina banjoa niin sen murikan on saanut helpommin paikalleen. Minkälainen se Brendan levitystyökalu on?
_________________
Ford Sierra mk1 V8
Jaguar XJ6 S1 V8
Jaguar XJ6 4.0
Porsche 944S1
Porsche 356 Speedster Replica
Porsche Cayenne Turbo
BMW e38 750i
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Brenda



Liittynyt: 14 Hei 2006
Viestejä: 533



LähetäLähetetty: To Jou 02, 2010 21:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

razorass kirjoitti:
Minkälainen se Brendan levitystyökalu on?


kopsattu volvon erikoistyökalusta. Eli rakenne on 10mm levystä polttoleikattu alareunasta katkaistu rengas, toiseen päähän hitsattu mutteri (tiheä kierrre) ja toiseen päähän vastine.
Renkaaseen on hitsattu akseliputkien kohdalle tapit, jotka uppoavat valumurikan akseliputkien hitsausreikiin. rengas kiinnitetään ylä ja alareunasta löysästi vetopyörästön koteloon.
Jo pelkästään käsin tuota ruuvia pyörittämällä laakeripesien väli kasvaa n. 0,05mm, ja ei tarvitse paljoa voimaa kun pesät aukeaa 0,2mm.
Mitä tiheämpi kierre, sen vähempi voimaa tarvii, ja tuossa oli vielä pronssi palikka vastineena pyörimässä.

Tuossakin perässä oli toinen akseliputken hitsireikä täynnä saumaa, joten siihen piti jyrsiä 2-3mm upotus että työkalu sai siitä otteen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot Käy lähettäjän sivustolla
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1533
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Su Jou 05, 2010 00:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oisko kellää Rotor arm with speed limiter 2.8i ja xr4:ssä on tollanen idiottivarman kierrosluvun rajoitin, kun ei tosta kierrosluvun rajottimesta ota selvää onks se rikki vai ei. Päivittelen tänään tai huomenna vielä tapahtumat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1533
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Ma Jou 06, 2010 15:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viikko 48

Perä kasattu, käytiin ostamassa 12.9 pultteja lukkoon helkkari ne makso 6,90€ kappale. Sitte peräkoppaan rosteri kuusiokolo muttereita, onneks ne oli vaan koko kasa 5€. Ulosvedin ostettu myös nyt teorissa saadaan purettua se uus lukkokin.

0.13 on nyt välys 0.15 pitäis saada.... elikä uudestaan peräpurkuun. Pitäis siis siirtää 0,02 mm shimmi toiselle puolle.

Peräkoppa on nyt pohjamaalattu kerran toiselta puolelta ja viikonaikana varmaan saadaan se kokonaan kahteen kertaa maalattua. Sitte pohjamaalin päälle meinattiin vetää vannehopealla kahteen kertaan.

Kun siirretään yks shimmi niin homman pitäis olla selvä, sitte alkaa isompi ongelma millä rattaiden kosketuskuvio saadaan selville. Mitä ainetta ootte käyttänny tohon? Jotain öljy+ talkkisekotusta vai? Valkonen jälki on ainakin tossa fordin korjaamokäsikirjan kuvassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Projektit Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, ... 33, 34, 35  Seuraava
Sivu 2 Yht. 35

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen,
Päivittänyt, Lurttinen www.phpbbsuomi.com