Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko Suomen Ford Caprit
Caprikerhon keskustelufoorumi
 
 JäsenautotJäsenautot   OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Ikuisuus projekti
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Projektit
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Koippari



Liittynyt: 30 Huh 2015
Viestejä: 54
Paikkakunta: Tampere


LähetäLähetetty: To Huh 30, 2015 23:57    Viestin aihe: Ikuisuus projekti Vastaa lainaamalla viestiä

Nonniin, muutaman välivuoden jälkeen takasin täällä.
Projektina 2,3l V6 1969 gtxl, edelleen! Autovanhus joutunut seisomaan muutamassa paikassa viimeiset 12 vuotta.
Nyt kuitenkin huhtikuussa kotiutui rullaavana. Kone tuli jo muutaman viikon etumatkalla.
Tästä se sit lähtee, auto nyt ensin ajokuntoon ja sitten leimalle. Kunhan pääsis tän kesän ajelemaan!
Seuraavan vuoden aikana pitää saada uusi maali päälle ja sisusta uudelle nahalle.
Sitten kirsikka kakun päälle ja vähintään 2,5l duratec keulalle jos luoja suo!
_________________
Capri -69
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Koippari



Liittynyt: 30 Huh 2015
Viestejä: 54
Paikkakunta: Tampere


LähetäLähetetty: Su Elo 16, 2015 20:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt on jarrut laitettu uuteenuskoon ja konekkin keulalle.
Nyt täytyisi saada kone vielä käymään. Virranjakajaa en ole koskaan kääntänytkään, eli sytkä pitäisi olla kohdillaan. Mutta ei se lähde! Jakajan kansi, johdot, pyörijä sekä tulpat uudet. Bensaa tulee jopa suuttimista kurkkuun. Liekit nousee välillä kaasarista ja joskus lupaa putkessa. Rasittaa, kun ei vieläkään ole leimalle päässyt! Vaput ja juhannuksetkin jo mennyt ajat sitten! Mad
_________________
Capri -69
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Koippari



Liittynyt: 30 Huh 2015
Viestejä: 54
Paikkakunta: Tampere


LähetäLähetetty: To Syy 03, 2015 20:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt on käyntikunto löydetty ja nesteetkin pysyy ihme kyllä koneessa. Paitsi jos tulevat pakokaasun mukana.

Vissiin pitäisi joku forte Mömmö käyttää tuossa, kun pistää hiukan huohottelemaan. Koko tienookin peittyy öljyn katkusta. Tietty ne ohjureiden kumit ois voinut vaihtaa, mutta käy se myöhemminkin!
Onko kenelläkään muuten kokemuksia moisista forte mömmöistä?

Kesäkumit pitäisi hankkia vielä ennen leimalla käyntiä sekä paikata helmojen takapäädyt.
_________________
Capri -69
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Koippari



Liittynyt: 30 Huh 2015
Viestejä: 54
Paikkakunta: Tampere


LähetäLähetetty: Ma Maa 14, 2016 21:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kevät jo kolkuttelee ja leima hankkimatta!
Sellaistahan tää kai on. Eilen hain perään vetarit, Volvon perä kun on niin näihin juuri hankittuihin pitäisi muuttaa jako viidestä neljään pulttiin jotta sais hankittua vanteet yhdelle jaolle!
Toivottavasti toimii.
_________________
Capri -69
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Koippari



Liittynyt: 30 Huh 2015
Viestejä: 54
Paikkakunta: Tampere


LähetäLähetetty: Ke Kes 01, 2016 21:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vetareiden sekä jarrulevyjen jaon muutos onnistui. Nyt tuli hankittua tuommoset levipellit ja 195/60 14 renkaat. Enään puuttuu telamaalin veto. Tosin huomenna vois jo käydä konttorilla ja sitten se maali.
_________________
Capri -69
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1533
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: To Kes 02, 2016 16:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koippari kirjoitti:
Vetareiden sekä jarrulevyjen jaon muutos onnistui. Nyt tuli hankittua tuommoset levipellit ja 195/60 14 renkaat. Enään puuttuu telamaalin veto. Tosin huomenna vois jo käydä konttorilla ja sitten se maali.


Hienoa, itellä masennus vähän kun kävin kattomassa kaverin S2 audia.... 1200 heppaa ei tollanen 2.8 turbo tunnu misssään enään.... mutta auto silti ajossa. Jos jaksais viedä dynoon ja asiantunteva kaveri säätäis sais ehkä 30-50 heppaa lisää viime lappuun mutta emt.

Mikäs jako sulla nykyään on? 5x104? Vanteet on aika paha pala normaali jakoon siis 4x108 jaolle ja et juttu vielä päälle. Hmmmm eikös noi renkaat oo vähän korkeat? Mulla oli ennen 205-60-13" ja korkeemmat renkaat ei sopinnu eteen. 14" vanteessa vastaava korkeus ois kait 195-55-14". Vaihdoitko jarrutkin samalla vai?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Koippari



Liittynyt: 30 Huh 2015
Viestejä: 54
Paikkakunta: Tampere


LähetäLähetetty: To Kes 02, 2016 20:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No siinä kyllä voi se masennus tosiaan tulla!

Volvon 5x108 jako muutettiin fordiin sopivaksi eli 4x108. Ostin itselleni myös nuo 205/60 13 kumit mutta huomasin siinä jaon muututtua, että Volvon jarrut ei mahdu niin pieneen vanteeseen.

Sitten bongasin nuo levipellit ja ne vaatii n. 6mm spacerit koska ovat alunperin Mondeon vanteet joissa tunnetusti kohtuuttoman suuri ET. Jos olisivat ranskiksen vanteet niin ois sopivat ilman spacereita. Pösöissä ja citikoissa kun on tuota 16-20 ET:tä käytetty.

Kumit varmaankin sopii siksi koska ovat venytetty vanteelle, joten korkeus inasen tippui.

Jarrut on alkuperäiset molemmilla akselilla.
_________________
Capri -69
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Koippari



Liittynyt: 30 Huh 2015
Viestejä: 54
Paikkakunta: Tampere


LähetäLähetetty: Pe Hei 29, 2016 11:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No nyt on vaihdettu kansipahvit ja venat säädetty sekä samassa tuli uusi imarin tiiviste.
Olihan ne jo vaihdon tarpeessa.
Mutta. Auto edelleen sammuu lämmetessään. Ei tarvi mennä leimalle vieläkään. Nyt on kaasari auki ja odotellaan korjaussarjaa.
Josko sit toimisi.
_________________
Capri -69
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Koippari



Liittynyt: 30 Huh 2015
Viestejä: 54
Paikkakunta: Tampere


LähetäLähetetty: Ti Elo 02, 2016 20:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt on uudet kalvot ja kaikkee! Menee aivan säätö hommiksi kun kerkeisi.
_________________
Capri -69
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1533
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Ti Elo 02, 2016 20:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hienoa!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Koippari



Liittynyt: 30 Huh 2015
Viestejä: 54
Paikkakunta: Tampere


LähetäLähetetty: Ke Elo 03, 2016 19:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lähtipä taas käyntiin. Pitää hommata vielä kaasuvaijeri ku tuo vanha nyppii kiinni kuoreensa.

Sitten, vastaanotetaan loistavia linkkejä, vinkkejä tai jotain apuja kaasarin säätämiseksi.
Kyseessä solex 35eeit. Ja jos joltain löytyisi putsarinkotelo voisin sen lunastaa paikallista valuuttaa vastaan.
_________________
Capri -69
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1533
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Ke Elo 03, 2016 20:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koippari kirjoitti:
Lähtipä taas käyntiin. Pitää hommata vielä kaasuvaijeri ku tuo vanha nyppii kiinni kuoreensa.

Sitten, vastaanotetaan loistavia linkkejä, vinkkejä tai jotain apuja kaasarin säätämiseksi.
Kyseessä solex 35eeit. Ja jos joltain löytyisi putsarinkotelo voisin sen lunastaa paikallista valuuttaa vastaan.


Mun ohje hanki ruisku! (En osaa säätää kaasareita) Paitsi tyhjäkäynnin....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Koippari



Liittynyt: 30 Huh 2015
Viestejä: 54
Paikkakunta: Tampere


LähetäLähetetty: Ke Elo 03, 2016 20:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jep, se on loistavasti sanottu. Tuo on tarkoituksena tuonnempana, kun nyt vaan pääsisi ajamaan ees pikkasen leiman kans.

Vaatii hitusen isomman budjetin. 5-vaihteinen loota sekä 2,5l duratec olisi tavoite.
_________________
Capri -69
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1533
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Ke Elo 03, 2016 20:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koippari kirjoitti:
Jep, se on loistavasti sanottu. Tuo on tarkoituksena tuonnempana, kun nyt vaan pääsisi ajamaan ees pikkasen leiman kans.

Vaatii hitusen isomman budjetin. 5-vaihteinen loota sekä 2,5l duratec olisi tavoite.



Jostain syystä tällä viikolla ollu kova kysyntä noista 5-vaihteisista lootasta, nähny 3 eri ostoilmoitusta. 9-type lootasta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Koippari



Liittynyt: 30 Huh 2015
Viestejä: 54
Paikkakunta: Tampere


LähetäLähetetty: Ke Elo 03, 2016 20:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jossain määrin kiinnostaa myös ajatus ostaa 2,3l manuaali Scorpio nettiautosta elinten luovutukseen. Teho paino suhde olisi kohdillaan ja vois nostaa vaan autosta toiseen.

V6 duratec vaatii enemmän sovittelua ja kikkailua. Mutta V moottori on kuitenkin...siinä nyt vaan on sitä jotain.
_________________
Capri -69
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Projektit Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 1 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen,
Päivittänyt, Lurttinen www.phpbbsuomi.com