Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko Suomen Ford Caprit
Caprikerhon keskustelufoorumi
 
 JäsenautotJäsenautot   OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Essex nokka-akselit

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Moottori
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
VooDoo



Liittynyt: 18 Tou 2009
Viestejä: 171



LähetäLähetetty: La Kes 02, 2012 01:39    Viestin aihe: Essex nokka-akselit Vastaa lainaamalla viestiä

Eli tilannehan oli tämä että http://i1236.photobucket.com/albums/ff458/VooDoo_capri/01062012100.jpg

Eli kent camsin V66 nenäkeppi sanoi naks ja poks. Hyllystä löyty käytetty V63 nenäkeppi, tuntuu kun joku olis yli 3000rpm:n vienyt puolet sylintereistä pois, suht raju vaikutus mokomalla kepakon vaihdolla. Paljon pehmeempi ja "ystävällisempi" toki läpi alueen, mutta ei, ei ole mua varten. Pitää rähistä ja kiertää.


Onko kellään kokemuksia V67 nokasta? Tai burtonin VA10 nokasta?

Vanha V66 oli ihan jees, mutta ylärekisterissä sais olla viellä enemmän pauhua.

Speksit koneelle on apauttiarallaa näin että 3.4l kampura, eagle veivit, wisecon 96mm mukit ja ruokkimassa 390cfm holley. kannet on ammattimiehen pitelemät, rullavippaa ja muuta hilpaketta tietysti myös.
_________________
Älä ymmärrä, itke ja raivoa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
isoatlas



Liittynyt: 26 Huh 2006
Viestejä: 523
Paikkakunta: Suonenjoki


LähetäLähetetty: La Kes 02, 2012 10:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No ei ole kokemuksia V67 nokasta, mutta speksien perusteella nostaa ainakin kierrosaluetta reilusti...Kent Camssin mukaan 7500rpm asti...tuollaisilla kierroksilla pitää ainakin alakerta olla viimeisen päälle tasapainoitettu, alkaa tulla sellaisia värinöitä että muuten leviää varmasti äkkiä...saattaa vaatia myös koneistuksia isomman noston ja 310asteen vuoksi...puristus-suhdekkin tietysti pitäisi olla jo vähintään 11:1, mielummin vielä enemmän.

Itse suosin alhaalta vääntäviä ja kestäviä moottoreita, siksi en edes ole harkinnut tuollaisia nokkia.
_________________
Capri 3000 "GT"L -73
Escort 1300 -69
Escort 1300 > 2000 V6 Estate Automatic -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Sierra 2.8 GL -83
Torino Brougham -70
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
VooDoo



Liittynyt: 18 Tou 2009
Viestejä: 171



LähetäLähetetty: La Kes 02, 2012 10:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ruttua on nyt 11:1, vauhtipyörä on kevyt teräksinen (ite isosta tangosta sahattu pala mikä sorvattu ja sit R-koneistus tasapainotteli koko paketin)

Männissä on melko reilut venttiilikolot jo paikallaan, mahtuu pyöriin aikamoinen askseli kyl.
_________________
Älä ymmärrä, itke ja raivoa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
VooDoo



Liittynyt: 18 Tou 2009
Viestejä: 171



LähetäLähetetty: Su Kes 03, 2012 17:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

no johan nyt, eikö kukaan pellepeloton ole testaillut miten se essexi tuottaa kierroksilla puhtia Cool
_________________
Älä ymmärrä, itke ja raivoa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1419
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Su Kes 03, 2012 18:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

VooDoo kirjoitti:
no johan nyt, eikö kukaan pellepeloton ole testaillut miten se essexi tuottaa kierroksilla puhtia Cool


Huonolla menestyksellä kyllä, romua, romua ...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Masahiro



Liittynyt: 14 Kes 2009
Viestejä: 56
Paikkakunta: Tampere


LähetäLähetetty: Su Kes 03, 2012 19:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikö tossa tapahtunu muuta, luulis et venttiilit sai siipeen?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
VooDoo



Liittynyt: 18 Tou 2009
Viestejä: 171



LähetäLähetetty: Su Kes 03, 2012 20:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin luulin itekkin, kun yks tankokin oli solmussa. Otin kaikki tangot pois että venttiilit pysyy kiinni, paineilmaa pyttyihin yks kerrallaan eikä vuotanu yksikään, uus nokka reikään ja taas käkätti.


Se vino tanko oli jumissa nostajan ja tangon "ohjurilevyn" välissä. Tästä tein päätelmän että tanko antanu myöten -> jumiin nostajan ja levyn väliin -> katkas nokan. Eli venttiili ei ollu auennu viel oikeestaan ollenkaan.


Ja mulla on tosiaan suht isot venttiilikolot männissä. Mahdollisesti pelasti tilannetta aika paljon.


Nyt taidan tilata VA10 nokan (burtonin tekeleitä) ja otan kannet pois, et pääsee tarkastaan kaiken läpi. laittaa uudet nostajat samalla ja niinpoispäin.
_________________
Älä ymmärrä, itke ja raivoa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
razorass



Liittynyt: 01 Tou 2006
Viestejä: 296



LähetäLähetetty: Ke Kes 27, 2012 18:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuinka ylös laulatit sitä? V66 nokan yläpäässä pitää olla varmasti seetipaineet kohdallaan, jos venat kelluu niin tönäri pomppaa ja tulos on em. kaltainen. Se alakerta kestää kyllä puntissa ollessaan kierrättää ihan riittävän ylös, lähinnä tulee vastaan se että pitkäiskuisena tuskin yli 6500-7000rpm huipputehoa kannattaa tavoitella, eikä siis myöskään paljoa yli 7k kierrättää,

Ne värinät ja jurinat on huonosti kasattujen koneiden murhe.
_________________
Ford Sierra mk1 V8
Jaguar XJ6 S1 V8
Jaguar XJ6 4.0
Porsche 944S1
Porsche 356 Speedster Replica
Porsche Cayenne Turbo
BMW e38 750i
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
VooDoo



Liittynyt: 18 Tou 2009
Viestejä: 171



LähetäLähetetty: Ke Kes 27, 2012 19:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oliskohan rajotin ollu 6700rpm tms.

Ja noh, kyllähän toi jo pari kesää on possua saanu, ei ole kierroksissa - tai missään muussakaan oikeastaan säästelty.


Ja tosiaan, hajos tavallaan omaa hölmöyttä, annoin pärryyttää rajotitnta vastan samalla kun hieman vasurilla sidoin. (vaihdettiin vanhat kovettuneet fillarit taakse niin pyyhin niistä vähän pintaa pois)

Tuleehan samalla käytyä seetityöt läpi, tsekattua ohjurit ja niinpoispäin.

Ei tästä niin murheissaan olla, vuosihuoltoahan tämmönen on.


Ja männistähän löyty 3 kpl hipasujälkiä, tässä todenäkösesti käy niin että vaihdan kaikki venttiilit uusiin ja ajetaan seetit uusiks.

Ite oon aika samoilla linijoilla razorin kans noista värinöistä ja jurinoista, miksipä ne tärisis ja pärisis, jos ovat puntissaan. Tietty mitkään orkkis valu kanget ja painavat orkkis männät ei tule kierroksia kestämään, se nyt on itsestään selvä asia.
_________________
Älä ymmärrä, itke ja raivoa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
VooDoo



Liittynyt: 18 Tou 2009
Viestejä: 171



LähetäLähetetty: To Kes 28, 2012 18:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No nyt on kannet purettu, totuus -> 4 venttiiliä vähän kierona.

Kaikista varret kuluneet ~5 satasta, joten ovat muutenkin vaihtokunnossa. Mahdollisesti myös ohjurit.


Eli niinhän tässä käy, että 12kipaletta uusia venttiilejä saa uusiks.
_________________
Älä ymmärrä, itke ja raivoa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
VooDoo



Liittynyt: 18 Tou 2009
Viestejä: 171



LähetäLähetetty: Ke Hei 25, 2012 16:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kannet pitäs huomenissa tulla koneistamolta, nokkakeppi tuli postista (v67) ja osat alkais pikkuhiljaa oleen alueella. Koneen kun saa nippuun niin muutan pakosarjoja vähän erilaiseks, sitten vois mennä penkkiin kattoon et onko sielä menohalua, vai ei.
_________________
Älä ymmärrä, itke ja raivoa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
VooDoo



Liittynyt: 18 Tou 2009
Viestejä: 171



LähetäLähetetty: Ma Hei 30, 2012 07:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No nyt alkaa oleen nipussa, pakosarjoja en oo vielä kerennyt muokkaan, eli muuten kone on oikeestaan ihan sama, kun vanhalla kokoonpanolla, ainut että nokka muuttui v66 -> v67

Vetoja alhaalla oikeestaan ihan yhtä hyvin/huonosti, kun ennenkin mutta ennen menohalut toppas aika hyvin 6500 tienooseen, nyt huomas hyvin että rallattas paljon pidemmälle vielä, en vaan rajotinta oo uskaltanu VIELLÄ nostaa korkeammalle.
_________________
Älä ymmärrä, itke ja raivoa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Moottori Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen,
Päivittänyt, Lurttinen www.phpbbsuomi.com