Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko Suomen Ford Caprit
Caprikerhon keskustelufoorumi
 
 JäsenautotJäsenautot   OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mikä V8 menee; vääntäkää mulle rautalangasta
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Moottori
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
hessu75



Liittynyt: 08 Syy 2006
Viestejä: 714
Paikkakunta: Espoo


LähetäLähetetty: Pe Elo 03, 2012 17:40    Viestin aihe: Mikä V8 menee; vääntäkää mulle rautalangasta Vastaa lainaamalla viestiä

Moro kaikki,

Talvi tulee ja olen nyt kahden vaiheilla, että mitä pataa alkaa tunkemaan tuonne sinisen keulille talvella.

Kysymys viisammille ja enemmän asiaa tutkineille:

Onko se nyt oikeasti niin, että vain ja ainoastaan menee se Roverin 3,5L ~ 215cid muutoskatsastuksella Caprin keulalle?

Mä sain taas kuulla YVllä Overdrivessa, että wanha joku Ford Mustang voisi olla verrokkina muutoskatsastuksessa, jolloin perus 302cid menisi euro Capriin.

En tahtoisi sitä Roveria välttämättä alkaa ensinnäkin metsästämään roverfriends sivustolta ja huomata, että se 2,8 Cologne ruiskulla on silti parempi.
Suoraan vaan tuo 302 keulalle ja saan sitten vaikka mitä kivaa hi-po palikkaa Jenkeistä.

Kiitos etukäteen

-Hessu-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jouni



Liittynyt: 28 Huh 2006
Viestejä: 405
Paikkakunta: Kuopio


LähetäLähetetty: Pe Elo 03, 2012 18:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei voi olla verrokkina mikään muu, kuin Capri. Yksi vaihtoehto on Fordin 221cid V8 (windsor-perhettä, ei lättäpää).

Perehdy kunnolla noihin muutoskatsastusasioihin (mm. rajat: paino, teho, iskutilavuus), ennenkuin hankit mitään osia. Ja keskustele etukäteen asiasta konttorilla.
_________________
Mustang Mach1 -71
Capri 2.8 injection Special -85
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
duster73



Liittynyt: 30 Syy 2009
Viestejä: 252
Paikkakunta: Ristiina


LähetäLähetetty: La Elo 04, 2012 15:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ei ainakaan minun käsittääkseni mene tuo 302(5,0l).221 menee,mutta sitä ei kai tehty kun 60-luvun alussa,hankalasti löydettävä moottori.eikös caprin isoin moottori ole 3-litrainen?tilavuus saa kasvaa 25% isoimmasta mallisarjaan kuuluvasta moottorista.ja tehot 20%.
_________________
Subaru Impreza stw 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1419
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: La Elo 04, 2012 15:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

duster73 kirjoitti:
ei ainakaan minun käsittääkseni mene tuo 302(5,0l).221 menee,mutta sitä ei kai tehty kun 60-luvun alussa,hankalasti löydettävä moottori.eikös caprin isoin moottori ole 3-litrainen?tilavuus saa kasvaa 25% isoimmasta mallisarjaan kuuluvasta moottorista.ja tehot 20%.


Siis oonko käsittännny tän postin nyt oikein? Capria on valmistettu 5litran v8 moottorilla. "Perana" Ton luvilla saa jotankin laitettua kasin alle.

http://www.vottle.com/motor-vehicles-classics-ford-capri-perana-bg0198_v2016736

http://www.africanmusclecars.com/CapriPerana.html

Tarvit saada vaan sopivat paperit, minusta joku myi noita perana caprin asiakirjoja jossain vaiheessa siis kaikki tarvittavat paperit sun muuta että saa suomessa katsastettua V8 koneelle. 3 litran kone +25% jutulla on todella vaikea saada 8 konette alle...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
duster73



Liittynyt: 30 Syy 2009
Viestejä: 252
Paikkakunta: Ristiina


LähetäLähetetty: La Elo 04, 2012 15:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

unohdin muuten tuon peranan kokonaan.mutta kelpaako se vertailumalliksi suomessa?kun tästä oli jonkun harrastajan kanssa puhetta,että enää ei kelpaisi suomessa verrokiksi.vähän sama kuin on sierraakin tehty kasilla,mutta sekään ei suomessa kelpaa vertailumalliksi.
_________________
Subaru Impreza stw 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
duster73



Liittynyt: 30 Syy 2009
Viestejä: 252
Paikkakunta: Ristiina


LähetäLähetetty: La Elo 04, 2012 15:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ja vielä tuli mieleen,että eikös tuota peranaa ollut vain mk1 mallissa,jolloin se ei kävis muutenkaan vertailumalliks mk2/mk3 capriin?tämän laitoin kyllä ihan ulkomuistista,on monta vuotta aikaa kun tämmöistä muistan lukeneeni.
_________________
Subaru Impreza stw 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jouni



Liittynyt: 28 Huh 2006
Viestejä: 405
Paikkakunta: Kuopio


LähetäLähetetty: La Elo 04, 2012 15:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Perana ei ole sarjatuotantomalli ja siksi ei kelpaa vertailumalliksi muutoskatsastukseen. Replican tekeminen poikkeusluvan kautta on yksi tie (vrt. Poikelinin projekti).

Suurin moottori mk1:ssä 3.1 ja mk2/3:ssa 3.0.
_________________
Mustang Mach1 -71
Capri 2.8 injection Special -85
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
poikelin



Liittynyt: 26 Huh 2006
Viestejä: 1022
Paikkakunta: Helsinki


LähetäLähetetty: La Elo 04, 2012 18:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mk II/III Capreissa kannattaa perehtyä aiheeseen nimeltä Mako Capri. Huhu kertoi että tosta olis TUV-paperit jolloin homma helpottuu olennaisesti. Saksalainen Perana-hemmo näin kertoi mutta 100% varmaa tietoa ei löytynyt - eikä siis papereitakaan.

Mä en kyllä mitään vanhoja papereita ostais jolla mkI:een sais tehtyä swapin. Oletettavasti tiedän hemmon kun sellaista yksi mulle mainosti mutta eipä yllättäen suostunut näyttämään papereita.

Äläkä Jouni myy tuota projektia. Anna levätä tallissa ainakin siihen saakka kunnes luvasta kuuluu jotain. Voi sitä perkeleiden määrää kun saatkin hyväksytyn lapun kouraas ja auto on jo myyty ja kiedottu koivun ympäri.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
FC



Liittynyt: 23 Tou 2006
Viestejä: 136
Paikkakunta: Lempäälä


LähetäLähetetty: La Elo 04, 2012 20:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuosta alkuun niin lähtee mopo kohta käsistä Cool

http://www.capri-company-franken.de/Reini.htm
http://www.automobile-catalog.com/car/1978/35405/mako_ford_capri_v8.html
http://www.ford-capri.ch/technik/technische-daten2/v8-mako-II.html


Mako Granada:

http://retrorides.proboards.com/index.cgi?board=general&action=display&thread=121209
_________________
Capreja ja muita romuja
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
hessu75



Liittynyt: 08 Syy 2006
Viestejä: 714
Paikkakunta: Espoo


LähetäLähetetty: La Elo 04, 2012 22:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hetkinen,

Jos tämä on jo Saksassa laillinen, niin EU lain mukaan, tämä mahdollistaa minun tehdä tuosta Capristani tuolla samaisella koneella olevan V8 version.

Printtaan nuo kaikki speksit ja menen konttorille kysymään asiaa.

Kiitos vinkeistä.

-Hessu-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
FC



Liittynyt: 23 Tou 2006
Viestejä: 136
Paikkakunta: Lempäälä


LähetäLähetetty: Su Elo 05, 2012 00:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No niin, mitäs minä kirjoitin Wink

Tulosta tämä mukaan konttorille.

Mikäli katsastusmies on sitä mieltä, että tarvitset jotain vielä virallisempaa dokumenttia autosta niin ota yhteyttä Saksan TÜViin (http://www.tuev-nord.de/en) ja pyydät automallista "TÜV Zertifikat" -dokumenttia. Asiassa auttaa jos kerrot sinne muutaman noissa kuvissa olevista saksan rekisterinumeroista niin pääsevät kiinni auton tietoihin. Valmistajan tiedot löytyy tuosta linkistä. Suomen TÜV saattaisi pystyä myöskin auttamaan mutta on varmasti kalliimpaa kuin suoraan Saksan konttorin kanssa asiointi.
_________________
Capreja ja muita romuja
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
hessu75



Liittynyt: 08 Syy 2006
Viestejä: 714
Paikkakunta: Espoo


LähetäLähetetty: Su Elo 05, 2012 08:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos,

Sain myös Englannin Capri foorumilta ihan aidosta Mako Caprista ne tyyppikilpien kuvat, jos näkyy selkeästi kaikki tarvittavat koodit ja numerot.

Ei pitäisi olla vaikeaa nyt.

Ensi viikolla konttorille ja nyt taas kundit peukut pystyyn, että pääsen koneen etsintään.

-Hessu-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jouni



Liittynyt: 28 Huh 2006
Viestejä: 405
Paikkakunta: Kuopio


LähetäLähetetty: Su Elo 05, 2012 09:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuota tuota...toivotaan, että homma menee näin kivuttomasti, mutta olen kuitenkin hieman skeptinen, kun otetaan huomioon jokaisen EU-maan paikalliset käytännöt ja maakohtainen lainsäädäntö.

Kysyin Suomen TÜV:ilta Makon lappuja joskus 6-7v sitten, mutta olisivat tarvinneet auton valmistenumeron. Pyysin muutamalta Mako-omistajalta valmistenumeroa, mutta luonnollisesti(?) kukaan ei vastannut mitään.

Toivon todellakin, että homma onnistuu!
_________________
Mustang Mach1 -71
Capri 2.8 injection Special -85
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hessu75



Liittynyt: 08 Syy 2006
Viestejä: 714
Paikkakunta: Espoo


LähetäLähetetty: Su Elo 05, 2012 09:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

OK,

Valmistenumero.

Selvä, mä pyydän tuota yhtä brittiä selvittämään sen, että saako hän sen minulle mahdollisesti.

-Hessu-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hessu75



Liittynyt: 08 Syy 2006
Viestejä: 714
Paikkakunta: Espoo


LähetäLähetetty: Su Elo 05, 2012 09:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sillä aikaa, kun nyt tuo britti katsoo, saako hän sen valmistenumeron minulle, niin mikä loota tuohon koneen perään?

Brittifoorumilla joku laittoit, että se olisi ZF loota ja nähtävästi nuo linkitetyt dokumentit viittavaat samaan.
Haluaisin pitää manuaalina auton.

Onko se haastavampaa sitten etsiä sellainen V8 moottori, vai saako siihen sitten helposti erilaisen vauhtipyörän, jos ei muuta ole markkinoilla kuin automaatti versioita?

-Hessu-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Moottori Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Sivu 1 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen,
Päivittänyt, Lurttinen www.phpbbsuomi.com