Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko Suomen Ford Caprit
Caprikerhon keskustelufoorumi
 
 JäsenautotJäsenautot   OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Strut Brace
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Moottori
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1419
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: To Tam 24, 2013 18:01    Viestin aihe: Strut Brace Vastaa lainaamalla viestiä

Onks kellään MK1ssä sellasta miksikä sitä sanotaan tukitankoa Tolppien välissä? Kokemuksia parantaako ajettavuutta? Ainakin tukee koria.
Tosin tuo lisää painoa.

Mietoksissa nyt sellaisen tekeminen tosin aika väkertäminen on että saa kivasti sopimaan ilman että ottaa mihinkään kiinni.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
duster73



Liittynyt: 30 Syy 2009
Viestejä: 252
Paikkakunta: Ristiina


LähetäLähetetty: To Tam 24, 2013 19:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ei kai se nyt niin paljoa painoa tuo,ettei kannata laittaa.ei kai suora putki paljoa paina?
hyötyähän siitä kyllä on,tukee keulaa ihan mukavasti.kaverilla oli välikoppa-ekkerissä tuollainen ja sanoi että kyllä sen hyödyn huomaa.
_________________
Subaru Impreza stw 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1419
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: To Tam 24, 2013 21:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei voi tehä suoraa mulla on tossa efin imusarjan päällä se suoja koppa missä lukee Ford, niin pakko tehä pieni sellanen kaari siihen.

Joku tämän tyylinen. Itsellä vaan ei riitä taito ja vehkeet tehdä alumiinista niin rosterista sitte.

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
duster73



Liittynyt: 30 Syy 2009
Viestejä: 252
Paikkakunta: Ristiina


LähetäLähetetty: To Tam 24, 2013 22:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

miks ei ihan mustasta raudasta?pari olen kavereille tehnyt ralliautoihin ihan mustasta raudasta.ja jos mutka pitää tehdä,niin harkitse myös ajatusta,että sellanen v:n mallinen,eli tolpista tulipellin päälle.ja sinne toisenpään keskitys.
_________________
Subaru Impreza stw 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1419
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: To Tam 24, 2013 22:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Heheh... siellä Pellissä on nykyään kiinni toi suorasytkäpuola ei voi laittaa sinne. Muutenkin on siellä niin ohutta peltiä että ei kiitos.

Tollasen jos hitsailee niin sitte tulee hyvä. Tavallisella raudalla on paha tapa ruostua... ja sitä ei saa kiiltämään Razz Tavallinen rauta vrt rosteri ei painossa juuri eroa joten sillä ei merkitystä. Alumiini ois kevyttä mutta vaikeaa työstää. Muistaakos kukaan mitkä pultit noilla tolpissa on? Jos et tolppiin tekee sellaset pyöreät levyt ja siihen ton raudan niin tarvii pidemmät pultit.
Kattelin että ois joku 8mm pultit mutta ei ookkaan.... Taitaa olla joku 5/16" 24 kierteellä vai oonks väärästä tollasia pultteja ei saa varmaan mistään jollain 30mm pituudella...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
duster73



Liittynyt: 30 Syy 2009
Viestejä: 252
Paikkakunta: Ristiina


LähetäLähetetty: To Tam 24, 2013 22:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tarkotinkin että sinne tulipellin päälle,pokkauksen päälle.en kyllä muista miten caprissa on tuo tulipelti.mutta esim mustangeihin saa valmista v:n mallista rautaa,mikä kiinnittyy sinne tulipellin "päälle".mutta tosiaan jos kiiltävän haluaa,niin kai se sit kannattaa tehä rosterista.noihin ralliautoihin on tehty ihan vesijohtoputkesta.eli ruoste nyt ei ainakaan vahvuuteen vaikuta siinä vaiheessa,kun putkenseinämän paksuus on noin 3mm.
_________________
Subaru Impreza stw 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
duster73



Liittynyt: 30 Syy 2009
Viestejä: 252
Paikkakunta: Ristiina


LähetäLähetetty: To Tam 24, 2013 22:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tämän tyyppistä tarkotin:

http://image.popularhotrodding.com/f/23811701+w750+st0/0908phr_06_z+1966_ford_mustang+engine_bay.jpg
_________________
Subaru Impreza stw 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1419
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: To Tam 24, 2013 22:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meinasin vähän tollasta 1.5-2mm paksuseinäisestä Suorakaiteen muotoisesta putkesta tehdä

Pitää kattoa nyt mitä metallia saa... joku 20-30mm korkea. Leveyttä joku
35-50mm ois hakusessa. Meijeri putket on hyvää kamaa, ne on valmiks kiillotettu!

Tossa on miten englannissa on tehty. Tosin yksikään ei oo noista 2.8 efi... joten malli ei oo ihan sama.

http://www.zyworld.com/caprisport/1_Strutbraces.htm
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
duster73



Liittynyt: 30 Syy 2009
Viestejä: 252
Paikkakunta: Ristiina


LähetäLähetetty: To Tam 24, 2013 23:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pyöreässä putkessa on vääntöjäykkyys kovempi kuin kantikkaassa,eli kannattaa käyttää pyöreää putkea jos vaan mahdollista.
_________________
Subaru Impreza stw 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wekku



Liittynyt: 23 Tou 2006
Viestejä: 807
Paikkakunta: JKL


LähetäLähetetty: Pe Tam 25, 2013 08:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä suorempi se putki on tossa tolppien välissä niin sen paremmin se tukee... Tarkotus on lähinnä estää iskaritolppien vääntymistä sisään päin..
_________________
Focus 1.6i STW -99
Escort RS2000 4x4 -96
Sierra 2.0i Turbo -88
Escort 1.3c -87
Sierra 2.8Efi Turbo -85
Capri -77 -> 3.5 V8
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
duster73



Liittynyt: 30 Syy 2009
Viestejä: 252
Paikkakunta: Ristiina


LähetäLähetetty: Pe Tam 25, 2013 09:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

wekku kirjoitti:
Mitä suorempi se putki on tossa tolppien välissä niin sen paremmin se tukee... Tarkotus on lähinnä estää iskaritolppien vääntymistä sisään päin..


totta.aina ei vaan ole mahdollista laittaa sitä suoraa putkea.
_________________
Subaru Impreza stw 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1419
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Pe Tam 25, 2013 10:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tähän tyyliin, Pyöreä ois kyllä varmaan kestolta ja tukevuudelta paras.
Korkeutta vaan ei saa kauheesti olla.

Siniset olis sellaset sarana kohdat ns. mistä sais ton tangon irti jos tarvetta tehdä remonttia. Ei vissiin ole tossa kohdassa huohotussäiliönkään tiellä jota tossa vanhassa kuvassa ei näykkään.


Viimeinen muokkaaja, Möhkö pvm Pe Tam 25, 2013 18:10, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Capri 69



Liittynyt: 02 Kes 2006
Viestejä: 78



LähetäLähetetty: Pe Tam 25, 2013 10:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos tekee pyöreästä, niin saa helpommin ruuvattua semmoisen kierrehässäkän millä voi säätää esijännitystä. Jos aletaan hifistelemään. Rolling Eyes
Aika ahtaalta tuo konehuone näyttää ja hienolta. Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
duster73



Liittynyt: 30 Syy 2009
Viestejä: 252
Paikkakunta: Ristiina


LähetäLähetetty: Pe Tam 25, 2013 10:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

joo,sellanen kierresysteemi olis hyvä.sellasia tuli tehtyä joskus koulussa talteen pari kappaletta,voi hitsata kahden pyöreän putken väliin.toisella puolella oikeankätinen kierre ja toisella vasenkätinen,keskellä säätö.

edittiä...eli tuommoisia:

http://s1171.photobucket.com/albums/r554/jari1976/sekalaisia%20kuvia/?action=view&current=tuenst_zpsab0566bc.jpg
_________________
Subaru Impreza stw 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Möhkö



Liittynyt: 28 Lok 2006
Viestejä: 1419
Paikkakunta: Kouvola


LähetäLähetetty: Pe Tam 25, 2013 11:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Dusterin idea on ihan käyttökelpoinen pitääpi itekin miettiä tollasta kierrejuttua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Moottori Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen,
Päivittänyt, Lurttinen www.phpbbsuomi.com