Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko Suomen Ford Caprit
Caprikerhon keskustelufoorumi
 
 JäsenautotJäsenautot   OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Jarrupääsylinteri

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Yleistä tekniikasta
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
weber



Liittynyt: 28 Tou 2011
Viestejä: 17



LähetäLähetetty: Ma Jou 30, 2013 20:28    Viestin aihe: Jarrupääsylinteri Vastaa lainaamalla viestiä

Jarrupääsylinterin vaihto on edessä ja vanhoja keskusteluita selanneena huomasin että volvo 240 pääsylinteriä on jotkut käyttäneet.Mutta löytyykö kokemuksia miten tuo toimii ilman jarrupaineen säädintä? Kun ko. pääsylinterissä takapiirille on aika pieni mäntä verrattuna etupiiriin niin tuleeko propleemia jarrupaineiden kanssa kun on normaali rumpujarrut takana? Muutenhan tuo kyllä käy hyvin girlingin tehostimeen kiinni,ainoastaan vaatii putkiin toisenlaiset päät...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
isoatlas



Liittynyt: 26 Huh 2006
Viestejä: 535
Paikkakunta: Suonenjoki


LähetäLähetetty: Ma Jou 30, 2013 21:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä se toimii sen verrankun normaalissa ajossa tarvitsee, itse korvasin Plymouth Belvedere -66 yksipiirisen tehostamattoman pääsylinterin Volvo 140-sarjan tehostimella+pääsylinterillä, enkä laittanut sitä jarrupaineensäädintä ollenkaan....ja siinä Plymarissa on vieläpä rummut joka kulmalla vs Volvon 4xlevyt...tuolla systeemillä auto liikkui 7vuotta ilman ongelmia kunnes tehostimen kalvo antautui.
_________________
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 GTXL -70
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
Volvo PV -65
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
p3



Liittynyt: 28 Kes 2012
Viestejä: 70
Paikkakunta: Perniö


LähetäLähetetty: Ma Jou 30, 2013 21:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuossa 240:sessä on ns. oikeat 2 piiri jarrut, eli toinen takasatula + molemmat etusatulat ja toisessa piirissä sama homma, joten pääsylinterin mäntien pitäis olla samankokoiset.
_________________
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
ardhu



Liittynyt: 19 Hel 2013
Viestejä: 319



LähetäLähetetty: Ti Jou 31, 2013 01:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siihen 240 vollen sylkkyyn kannattaa etsiä taunuksen jarruneste säiliö itellä ainakin volvon sylkyllä nesteet ei tahtonut riittää kunnolla toiselle piirille kun oli niin reilussa kulmassa.. Ja ainakin biltemasta ostamani jarrunestesäiliö (kokeiltu 2 kpl) tihkutti säiliön "saumasta" nestettä.


_________________
Rok Rok
Taunus -82
Capri -70 2.8 projekti
http://ardhu.kuvat.fi/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Jäsenautot
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Ford Caprit Foorumin päävalikko -> Yleistä tekniikasta Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen,
Päivittänyt, Lurttinen www.phpbbsuomi.com